خبرگزاری کار ایران

کلانتری در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از فرونشست زمین در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۲۵

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران تصمیمات اتخاذشده برای جلوگیری از فرونشست زمین در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمین در تهران روزانه یک میلیمتر فرونشست می‌کند، از همین رو سالانه 36 سانتیمتر فرونشست زمین در تهران را شاهد هستیم. این فرونشست دلایل متعدد طبیعی و انسانی دارد و اقدامات دستگاه‌های متعددی از جمله وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست در جلوگیری از این فرونشست موثر هستند.

کیومرث کلانتری (مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره راهکار سازمان حفاظت محیط‌زیست برای جلوگیری از نشست زمین در تهران گفت: این مسئله ناشی از یک سری عوامل انسان‌ساخت و طبیعی است.

او ادامه داد: تغییرات آب و هوایی و کاهش نزولات آسمانی همچنین تبدیل شدن بارندگی‌ها از جامد به مایع و ایجاد سیلاب از یک سو و بحث حفر چاه‌ها و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی از سوی دیگر از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نشست زمین است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برای جلوگیری از نشست زمین نیز باید اقداماتی از جمله مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های جدید و همچنین جلوگیری از خالی‌کردن سفره‌های زیرزمینی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین باید کار آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شود تا بتوانیم آب مازاد یا سیلاب‌ها را به آن تزریق کنیم تا حفره‌های سطح زیرزمین پر شود و بتوانیم فرونشست زمین را کنترل کنیم.

کلانتری با تاکید براینکه برای جلوگیری از فرونشست زمین باید سفره‌های آب زیرزمینی غنی شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین عزمی در مدیریت بحران و وزارت نیرو شکل گرفته و سازمان حفاظت محیط زیست نیز ناظر برعملکرد این سازمان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز