خبرگزاری کار ایران

ملکی به ایلنا خبر داد:

فوت یک مرد ۶۵ ساله در مسیر کوهپیمایی/ نجات خانم جوان در ایستگاه ولنجک

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۰۱

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به دو حادثه در کوه‌‌های شمال‌تهران گفت: مردی ۶۵ ساله در مسیر کوهپیمایی جان خود را از دست داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دو حادثه در کوه‌های شمالی تهران گفت: اولین حادثه ساعت ۹:۵۰ دقیقه در پی تماس کوهنوردان با سامانه ۱۲۵ شهرداری تهران بد حال شدن و گرفتار شدن فردی به این سامانه گزارش داده می‌شود.

او ادامه داد: بلافاصله گروه نجات ویژه سازمان آتش‌نشانی که ایام تعطیلات پایان هفته در تمامی طول سال در کمپ خود در ایستگاه ۵ تله‌کابین توچال مستقر هستند به این حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: محل حادثه بین ایستگاه چشمه و ایستگاه شماره دو بود. در محل حادثه مردی ۶۵ ساله بیهوش نقش زمین بود و تعدادی از کوهنوردان مشغول امدادرسانی به این فرد بودند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان به سرعت خود را به این فرد رسانده، گفت: در بررسی‌های اولیه مشاهده می‌شود فرد مذکور هیچ‌یک از علایم حیاتی را ندارد اما به‌سرعت با استفاده از سیستم تله‌کابین این فرد را به ایستگاه یک منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند. آنجا نیز بعد از معاینات اولیه محرز می‌شود این فرد جان خود را از دست داده است.

او ادامه داد: احتمال دارد این فرد به‌دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داده باشد. البته علت مرگ توسط پزشکی قانونی مشخص خواهد شد.

ملکی درباره دومین حادثه کوهنوردی گفت: در پی تماسی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود خانم جوانی در مسیر کوه‌پیمایی درکه بد حال شده و نیاز به کمک دارد.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۶۴ ولنجک به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: در محل حادثه یک خانم جوان ۳۵ ساله دچار ضعف شده و با افت فشار مواجه شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان این فرد را به میدان درکه منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایام زمستان کوهپیمایی جذابیت زیبایی دارد اما هموطنان بهتر است از سلامت جسمانی خود اطلاع کامل داشته باشند و به‌تنهایی برای کوهپیمایی نروند و ترجیحا در مسیرهای قابل دسترس رفت و آمد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز