خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مناطق زلزله‌زده ادامه دارد/برخی مناطق همچنان کدورت آب دارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۰۲

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسین بهداشت محیط استان کرمانشاه و تیم های اعزامی، بر کیفیت آب آشامیدنی و نحوه تامین آن در مناطق زلزله زده نظارت مستمر دارند.

به گزارش ایلنا، صادق حضرتی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشتر آب شرب مردم مناطق زلزله زده از طریق توزیع آب بسته‌بندی تامین می شود، گفت: منبع بعدی تامین آب شرب، تانکرهای سیار آبرسانی است که با هماهنگی و مدیریت شرکت آبفا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط در محل بارگیری تانکر های آبرسانی سیار، کیفیت آب را بررسی و گواهی سلامت آب صادر می کنند. همچنین در سطح توزیع، مقدار کلر آزاد باقیمانده تانکر های آبرسانی را کنترل و در صورت کم بودن آن، نسبت به سالم سازی مجدد آب اقدام می کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: آب شبکه آبرسانی عمومی همه شهرها وصل شده و به علت وقوع زلزله و جابجایی زمین، کدورت آب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین آب با اعمال تصفیه اضطراری، کدورت آب را کاهش می دهد و براساس گزارش پایش‌های بعمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط مستقر در منطقه، تاکنون، هنوز کدورت آب در برخی نقاط شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و ریجاب بالاتر از حداکثر مقدار مجاز مطابق استاندارد ملی است.

حضرتی توصیه کرد: در شهر هایی که کدورت آب بالا است، برای شرب از آب بسته بندی و آب تانکرهای سیار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه های بهداشت و درمان شهرستان، کیفیت آب توزیع شده (آب بسته بندی، آب تانکر سیار و آب شبکه عمومی) را از نظر کلر آزاد باقیمانده، کدورت و میکروبی به طور روزانه کنترل می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز