خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیرت بحران خبر داد:

دعوت از سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور ۸ آذر

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۰۸۵

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از دعوت سفرای کشورهای عضو اکو و اسکاندیناوی برای حضور در مانور ۸ آذر خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار در نشست هماهنگی نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در محل ساختمان مرکزی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری بین المللی مانور سراسری زلزله 8 آذر گفت: از سفرای کشور های عضو اکو و سفرای کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک و همچنین وزراء و روسای سازمانهای عضو ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله دعوت به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: با توجه به امضاء تفاهمنامه سال گذشته در این خصوص سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش پرورش مکلف به برنامه‌ریزی لازم برای لحاظ کردن سرفصل مدیریت بحران و ایمنی مدارس در کتب درسی دانش آموزان در سطوح ابتدایی و متوسطه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازنگری دستورالعمل برگزاری مانور برای سال آتی توسط دبیرخانه علمی ستاد عالی آمادگی عمومی برابر زلزله و سازمان مدیریت بحران خبر داد و افزود: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به‌عنوان متولی این مانور با جدیت هماهنگی و تبیین شرح وظایف تمام دستگاه‌های عضو را دنبال می‌کند.

نجار با اشاره به اینکه اقدامات موثری برای افزایش ابعاد آموزشی این مانور صورت گرفته، تصریح کرد: حمایت‌های روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش کودکان با توجه به سال‌های پیش روی زندگی که منجر به ساخت جامعه‌ای تاب‌آور به عنوان اولویت برنامه‌های پیشگیرانه سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

وی گفت: باید برنامه‌های آموزشی با توجه به نیازها، توانایی‌ها و ویژگی‌های ذهنی و عاطفی آنان تهیه و سعی شود تا کودکان به‌طور فعال و پویا در این فرآیند مشارکت داشته باشند به این ترتیب آنچه را که آنها در جریان یادگیری فعال آموخته‌اند به سرعت و به‌راحتی به خانواده، دوستان و بستگان خود و در نهایت در ابعاد وسیع‌تر به جامعه منتقل می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: مدیریت بحران با بهره‌گیری از سیستم آموزشی فراگیر در تمام سطوح جامعه و با حضور تمام دستگاه‌های متولی می‌تواند پایه‌ریز حرکتی عظیم در کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور باشد.

نجار ادامه داد: نگاه دنیا نیز به مقوله بحران به همین سمت است و ما نیز برنامه پیشگیری را برای کاهش خسارت در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

وی موضوع آموزش را در کاهش خسارات حوادث طبیعی موثر دانست و گفت: در حال حاضر به کمک رسانه‌های ملی و مکتوب این آموزش در کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز