خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی گویا:

شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۵۷

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده شیوع نشده است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی گویا درباره وضعیت بهداشتی مردم زلزله‌زده غرب کشور از حیث ابتلا به بیماری‌های واگیردار گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده شایع نشده، چراکه صدها نفر از نیروهای بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی مشغول انجام وظیفه هستند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی ادامه داد: چنانچه موردی از بیماری‌های واگیر در این مناطق مشاهده شود، با حضور و اقدام به موقع کارشناسان بهداشتی کنترل می شوند و امکان گسترش بیماری در بین مردم به صفر می‌رسد. هرچند شرایط فعلی زلزله‌زدگان مطلوب نیست اما تمامی سازمان‌ها دست به دست هم داده‌اند، تا کمبودها را در اسرع وقت رفع کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: یکی از کمبودهای مردم در مناطق زلزله‌زده، امکانات بهداشتی مانند توالت و حمام است که در این‌باره اقدامات لازم صورت گرفته و کماکان در دست انجام است اما با توجه به موقتی بودن تسهیلات موجود چنانچه بیماری واگیری در منطقه شایع شود، کنترل آن به سرعت انجام خواهد شد.

گویا گفت: از مردم انتظار می‌رود به توصیه‌های بهداشتی که به‌طور مرتب از طریق رسانه‌ها و کارکنان بهداشتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، به دقت توجه کرده و آنها را رعایت کنند. رعایت این توصیه‌ها برای حفظ سلامت آنها ضروری است.

وی در پایان تاکید کرد: علاوه بر بسته‌های آموزشی بیماری‌های واگیر، مطالب آموزشی دیگری در قالب آموزش پیشگیری از سوختگی و آتش‌سوزی در چادرها، سرمازدگی و حیوان‌گزیدگی توسط همکاران دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تهیه شده و در دسترس مردم قرار گرفته که در نهایت از مردم عزیز مناطق زلزله زده می‌خواهیم با دقت به نکات توصیه شده در این بسته‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز