خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اورژانس کشور به ایلنا خبر داد:

زلزله کرمان تاکنون ۱ مصدوم داشته است/اعزام 20 آمبولانس به مناطق زلزله زده

کد خبر : ۵۶۴۹۰۵

سخنگوی اورژانس کشور گفت: زلزله کرمان تاکنون ۱ مصدوم داشته داشته است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع زلزله در استان کرمان گفت: صبح امروز ساعت ۶:۲ دقیقه در دو استان خراسان جنوبی قسمت جنوب و در شمال استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۶و۱ ریشتر به وقوع پیوست.

او ادامه داد: بالافاصله مرکز پزشکی استا‌ن‌ها فعال شد ۱۰ آمبولانس به مناطقی که در کرمان لرزیده بود اعزام شد ۱۰ آمبولانس هم باتوجه به اینکه عمق زلزله در ۱۰کلیومتری زمین بود از بیرجند اعزام شد.

خالدی افزود: خوشبحتانه کانون اصلی زلزله در قسمت کویری استان کرمان بوده است و تا این لحظه ۱۱ پس‌لرزه نیز اتفاق افتاده که بزرگترین آن ۵/۵ ریشتر گزارش شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: تخریب‌هایی در قسمت‌های قدیمی روستاهای زلزله زده ایجاد شده که در نهایت با ۲۰ دستگاه آمبولانس در حال خدمات رسانی به آنها هستیم و تا این لحظه ۱ مصدوم بیشتر گزارش نشده که درمان در محل بوده است.

خالدی تاکید کرد: تخریب خانه‌های قدیمی اما اتفاق افتاده و ممکن است تلفات دامی در این محدوده‌ها داشته باشیم البته دانشگاه علوم پزشکی کرمان بحث بررسی مناطق را در پیش دارد البته باتوجه به اینکه پس‌لرزه ها ادامه دارد اتاق بحران این دانشگاه آماده باش است هم‌چنین وزارت بهداشت در تلاش است هماهنگی با استان‌های هم جوار داشته باشد تا آمادگی برای اعزام امدادرسانی و تجهیزات در صورت جدی شدن اتفاق وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز