خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

آغاز طرح زمستانه پلیس راه و راهور از ۲۰ آذر/ مرگ ۳ هزار و ۱۸۴ نفر در تصادفات زمستان پارسال

کد خبر : ۵۶۵۷۲۴

رییس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح زمستانه پلیس راه و راهور از ۲۰ آذرخبرداد و گفت: ۳ هزار و ۱۸۴ نفر در تصادفات زمستان پارسال جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار مهری در شصتمین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی افزود: در زمستان سال گذشته با ۷ درصد کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی مواجه بودیم و با توجه به شرایط زمستان امسال امیدواریم به گونه ای برنامه ریزی شود که این روند کاهشی ادامه یابد.

وی افزود: طرح زمستانه امسال از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد که در صورت تداوم وضعیت زمستانی این تاریخ تمدید می شود.

رییس پلیس راهور ناجا توجه به پیش بینی های هواشناسی را جدی دانست و گفت: این پیش بینی ها آمادگی ما را برای مقابله با حوادث احتمالی افزایش می دهد.

وی بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه ها با ستادهای حوادث غیرمترقبه اسان ها تاکید کرد و گفت: در کنار این امر آشکارسازی نقاط حادثه خیز نیز ضروری است و باید دستگاه های اجرایی از هم اکنون در این زمینه اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا به طرح اربعین امسال اشاره کرد و گفت: با هماهنگی خوب صورت گرفته تصادفات در اربعین امسال ۵۰ درصد کاهش یافت و خوشبختانه گره خاص ترافیکی نداشتیم و انضباط خوبی برقرار بود.

سردار حمیدی – رییس پلیس راه راهور ناجا نیز در این جلسه با اشاره به آمار حوادث جاده ای ۷ ماهه امسال گفت: در این مدت ۴۰ نفر کاهش کشته تصادفات جاده ای داشته ایم.

وی به زمستان ۹۵ اشاره کرد و افزود: در حوزه برونشهری ۱۶۸ نفر کاهش کشته معادل ۷ درصد و در مجموع ۳۰۱ نفر کاهش کشته معادل ۸.۶ درصد را در زمستان پارسال داشتیم و در مجموع ۳ هزار و ۱۸۴ نفر در تصادفات زمستان پارسال جان باختند.

کولیوند – رییس اورژانس کشور نیز در این جلسه بر ضرورت آموزش تدافعی رانندگان حمل و نقل عمومی تاکید و از آمادگی این سازمان برای آموزش های امدادی رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

نماینده راهداری نیز در این جلسه گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری بیشترین تصادفات مربوط به سواری ها بوده است و در ۲ استان رشد تصادفات را داشتیم.

در ادامه رحیمی – نماینده کمیسیون ایمنی راهها گفت که استانداران کرمان و سیستان و بلوچستان برای این افزایش کشته ها و به درخواست پلیس راه به کمیسیون ایمنی راهها می آیند.

نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه از پلیس راه خواست که اجازه ندهند وانت بارها در روستاها به عنوان سرویس مدرسه بکارگیری شوند و افزود: بیشترین حجم اردوهای دانش آموزی از بهمن تا نیمه دوم اردیبهشت است که انتظار داریم پلیس راه ضمن افزایش کنترل در این حوزه از جلو تردد اتوبوس های ناایمن برای اردوهای مدارس را بگیرند حتی اگر اردو آغاز شده باشد.

سرهنگ جهانی – معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: از ۱۰ روز قبل کار تولید برنامه های زمستانی پلیس راهور آغاز شده است و در این حوزه موضوعات مرتبط با زمستان تولید و پخش می شود.

سرهنگ مهری – معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا نیز در این جلسه گفت: بعضا دیده می شود خودروهای آسیب دیده به همراه سرنشینان آنها توسط خودروهای امداد خودرو حمل می شوند که این اقدام غیرقانونی و بسیار پرخطر است و برابر ابلاغ صورت گرفته در صورت مشاهده، با خودروهای امداد خودرو به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز