خبرگزاری کار ایران

فرهاد رهبر:

دانشگاه آزاد باید برای مشکلات کشور راهکار بدهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۷۹

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه استان سمنان در سند توسعه به‌عنوان قطب دانشگاهی شناخته شده، گفت: این استان مفاخر و مشاهیر زیادی داشته و ان‌شاءالله در آینده هم همین‌گونه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه‌آزاد استان و واحد سمنان گفت: بسیار خوشحالم امروز در این ماه مبارک و در هفته وحدت در خدمت همشهریان گرامی خودم هستم و به شما افتخار می‌کنم و به خود می‌بالم در این جمع فرهیخته حضور دارم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: این جلسه که مربوط به تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه‌آزاد استان سمنان است، بهانه‌ای است تا امروز خدمت شما باشم و از زحمات دکتر بهادری و همه روسای قبلی و همکاران واحد سمنان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: واحد سمنان که امروز به چنین عظمت و بزرگی رسیده، حاصل زحمات کسانی است که از ابتدای تاسیس این دانشگاه، برای پیشرفت آن تلاش کرده‌اند و بنده از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

واحد سمنان باید به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود

وی با بیان اینکه ایران از نظر نسبت جمعیت دانشجویی، جزو کشورهای تراز اول جهان است، گفت: استان سمنان هم از نظر جمعیت دانشجویی، از استان‌های تراز اول کشور است و این موضوع حکایت از آن دارد که انتخاب این استان به عنوان قطب دانشجویی، عنوان بامسمایی برای سمنان است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد سمنان همچون کمیت آن رشد یابد، اظهار داشت: الحمدالله کیفیت آموزشی واحد سمنان خوب است اما باید ارتقا یابد و به یک دانشگاه نسل سومی تبدیل شود.

وی با اشاره به سه نسل دانشگاهی خاطرنشان کرد: اولین نسل دانشگاه‌ها در حوزه تربیت کادر مورد نیاز کشور تلاش می‌کردند که دانشگاه آزاد در این حوزه بسیار موفق بوده طوری‌که تاکنون 5 میلیون و 700هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون 50 درصد بار آموزش‌عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد است.

فرهاد رهبر با اشاره به نسل دوم دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌های نسل دومی دانشگاه‌هایی هستند که علاوه بر موضوع آموزش، به پژوهش نیز توجه دارند و دانشگاه‌آزاد سرآمد دانشگاه‌های نسل دومی در کشور است و رتبه اول تعداد مقالات و پژوهش ها را در کشور داراست.

وی افزود: آنچه در دانشگاه‌های نسل سوم مورد توجه ویژه قرار دارد، مسئله‌محور بودن و حل مسائل و مشکلات کشور است و تلاش دارد مقالاتی که در دانشگاه تولید می‌شود، بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند نه اینکه تنها در مجلات به چاپ برسد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دانشگاه باید مسائل جامعه را بشناسد و برای حل آنها نسخه ارائه کند، گفت: باید مشکلات مردم را پیدا کنیم و راه‌حل آن را بدانیم. به‌عنوان مثال یکی از مشکلات مردم در حوزه های آسیب‌های اجتماعی است و این وظیفه استادان دانشکده‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم انسانی است که برای این معضلات راهکار ارائه دهند.

فرهاد رهبر، مشکل بیکاری را از دیگر مسائل مهم کشور عنوان کرد و گفت: در استان سمنان فاصله جغرافیایی زیادی میان شهرک‌های صنعتی و دانشگاه وجود ندارد اما باید ببینیم دانشگاه توانسته پل ارتباطی با این شهرک‌ها برقرار کند و با نوآوری، هزینه‌های تولید را کاهش دهد. دانشگاه آزاد باید به فکر مشکلات جامعه باشد. همانطور که زمانی که مشکل مردم صف‌های کنکور و تحصیل در دانشگاه بود، توانست به این موضوع ورود کند و اکنون هم باید سایر مشکلات کشور را بررسی و برطرف کند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: استان سمنان یک اقلیم گسترده است که گیاهان متنوعی در آن وجود دارد. در شمال سمنان گیاهانی وجود دارد که می تواند درمان بسیاری از دردها و بیماری ها باشد. دانشگاه آزاد اسلامی با اطلاع از این موضوع، می تواند به حوزه صنعت گیاهان دارویی ورود کند تا بتواند علاوه بر درآمدزایی، مشکلات مردم را حل کرده و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

روزی به نام روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شود

رهبر با گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو، تاکید کرد: تعدادی از دانشجویان 16 آذر 1332 و 4 ماه پس از کودتای 28 مرداد، به ورود نیکسون نماینده آمریکا به ایران که قرار بود به او دکترای افتخاری داده شود، اعتراض کردند و با بصیرت بالا و روحیه مقابله با استکبار و آمریکا، به میدان آمدند و 3 نفر از دانشجویان نیز به شهادت رسیدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم بسیاری از جوانان و دانشجویان به میدان آمده و در دوران 8 سال دفاع مقدس با 200هزار شهید در راه مبارزه با استکبار که نماینده آن عراق بود، خون خود را نثار کردند.

وی افزود: اکنون هم شهدای مدافع حرم در مقابل داعش که دست‌پرورده آمریکاست، جنگیدند. تاکنون 2هزار و 500 شهید مدافع حرم در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با استکبار، جان خود را فدا کردند که 5درصد این تعداد را دانشجویان تشکیل می دهند و 60 شهید مدافع حرم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به پاس فداکاری سه شهید دانشجو در مقابل آمریکا در 16 آذر سال 1332 این روز به نام دانشجو نامگذاری شد. اکنون نیز جا دارد که همچون 16 آذر، روزی به نام روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شود تا بتوانیم از گوشه‌ای از فداکاری و استکبارستیزی آنها قدردانی کنیم.

رهبر با تاکید بر اینکه روحیه استکبارستیزی که اکنون در بین دانشجویان به وجود آمده، باید مورد توجه و قدردانی قرار گیرد، گفت: روزهای گذشته شاهد نابودی داعش بودیم و این به‌معنای آن است که مدافعان حرم توانسته‌اند کیلومترها پشت مرز، استکبار را شکست دهند و به زانو درآورند. در صورتی که 16 آذر 1332 آمریکا در کشور ما کودتا کرده بود و دانشجویان استکبارستیز و با بصیرت در داخل کشور مقابل استکبار ایستادند و اگر امروز هم مدافعان حرم نبودند، باید پشت در خانه‌هایمان با داعش و استکبار می‌جنگیدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز