خبرگزاری کار ایران

منصور غلامی:

مسئولان باید فضای دانشگاه‌ها را تقویت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۷۴

وزیر علوم گفت: در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی، به دانشجویان اعتماد و زمینه مشارکت آنها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در آیین معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه اظهار داشت: فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان به فعالیت در بیاید و در خدمت تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور قرار گیرد.

وی افزود: ستاد وزارت علوم در برنامه‌ریزی‌های خود از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حداکثر استفاده را می‌برد زیرا هیچ سازمانی این توانمندی بالقوه را در اختیار ندارد.

غلامی با اشاره به ضرورت تعامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان به منظور هم‌افزایی در امور تصریح کرد: همه مدیران آموزش عالی کنار فعالیت‌های خود، نگاه جامعی به فضای فرهنگ و اندیشه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشند.

وی اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی فعالیت‌های ارزشمندی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌دهند که یکی از این فعالیت‌های بسیار ارزشمند، فعالیت‌های قرآنی است که سال آینده مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن دانشجویان توسط وزارت علوم برگزار می‌شود.

وزیر علوم با قدردانی از فعالیت معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: فعالیت اصلی توسط بدنه دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ستاد وزارت علوم راهبردها را تدوین مشخص می‌کند.

غلامی با اشاره به برنامه‌های متنوع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: فضای دانشگاه‌ها بسیار پویا و امیدوار کننده است. ما مسئولان باید این فضا را تقویت کنیم زیرا بالندگی دانشجویان در خدمت نظام اسلامی و کشور است.

در ادامه این آئین، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از حسن اعتماد وزیر علوم به وی گفت: فرهنگ به معنای تخصصی آن از هیچ‌کدام از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها جدا نیست و در کل فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جاری است.

وی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی به عنوان یک «زیست میدان» یاد کرد که دانشگاهیان و دانشجویان در آن «تجربه زیسته» خاص خودشان را دارند.

دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، ویژگی فعالیت فرهنگی را خصلت داوطلبانه بودن آن یاد کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی دوران دانشجویی، حس مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری را در آنان تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: کنشگران اصلی «زیست میدان» دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشجویان هستند که کنش‌های مختلفی و از جمله کنش‌های سیاسی دارند و همه این کنش‌ها می‌تواند به عنوان تجربه‌ای برای مدیریت آینده کشور قلمداد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه‌ها محل تضارب آرا و عمل فرهنگی و اجتماعی کنشگران داخل دانشگاه‌ها است و تکثر و تنوع تشکل‌های مختلف دانشجویی نشان می‌دهد با چه عرصه بزرگی از تفاوت‌ها روبه رو هستیم و تنها گفت‌وگو و تعامل است که در این فضا مشکلات احتمالی را حل خواهد کرد.

غفاری با تاکید بر نقش فعالیت فرهنگی به عنوان تقویت کننده سرمایه فرهنگی دانشگاه‌ها در جامعه گفت: رویکرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت‌علوم در دولت‌دوازدهم گفت‌وگو و تعامل با مجموعه‌های دانشجویی است.

سرپرست سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت‌علوم نیز در این آئین گزارشی از عملکرد این معاونت در دولت یازدهم و مدت طی شده از دولت دوازدهم ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز