خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارومیه و تبریز آلوده‌ترین شهرهای کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۸۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه ارومیه و تبریز آلوده‌ترین شهرهای کشور در روز گذشته بودند، گفت: امروز در شهر تهران کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها را شاهد هستیم.

احد وظیفه؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط جوی و آلودگی شهرهای ایران گفت: شهرهای تبریز، ارومیه، تهران، اراک و اصفهان شهرهایی هستند که آلودگی بالایی دارند. تا چهارشنبه این شرایط باقی خواهد بود و آلودگی در شهرهای صنعتی ادامه دارد و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

او ادامه داد: از روز پنجشنبه سامانه‌ای از شمال غرب وارد کشور می‌شود و انتظار داریم از پنجشنبه تا جمعه در استان‌های شمال غرب کشور یعنی کردستان، آذربایجان شرقی و غربی شاهد افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی آسمان استان تهران را در روزهای جمعه و شنبه تحت تاثیر قرار می‌دهد و روز جمعه آسمان تهران بارانی و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، اما براساس مدل‌های هواشناسی این بارش‌ها قوی نیست و موج آن به سرعت از کشور عبور می‌کند، البته در استان‌های غربی و شرقی و شمال کردستان بارش‌ها قوی است، اما خاصیت مهم این سامانه کاهش آلاینده‌هاست.

وظیفه با بیان اینکه از این سامانه بارشی در جنوب البرز و تهران و به سمت شرق کشور انتظار بارش‌های قوی را نداریم، تصریح کرد: یک موج دیگر بارشی نیز تا اواخر هفته آینده آسمان کشور را پوشش می‌دهد که امیدواریم بارش‌های خوبی را در کشور داشته باشیم.

او با اشاره به شاخص آلودگی هوا در تهران گفت: امروز شاخص آلودگی هوا در تهران ۱۴۳ بود که نسبت به شب گذشته که شاخص آلودگی هوا به ۱۵۰ رسیده بود، کمتر شده است، البته در طول روز با ترددهایی که انجام می‌شود انباشت آلاینده‌ها را شاهد خواهیم بود، اما انتظار داریم شرایط آلودگی خیلی از فراتر از دیروز نرود. فردا نیز همین شرایط را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در همه سال‌ها نیمه پایانی آذرماه و نیمه اول دی‌ماه بدترین شرایط آلودگی هوا که با سکون نسبی و وارونگی دما همراه است را شاهد هستیم.

وظیفه یادآور شد: شهر اورمیه روز گذشته آلوده‌ترین شهر کشور بود، چراکه دید افقی تا حدود یک الی دو کیلومتر کاهش پیدا کرده بود، البته بخشی از آن مربوط به رطوبت موجود در هوا بود که وقتی با آلودگی همراه می‌شود دید را کاهش می‌دهد. در تبریز نیز محدوده دید در حد سه کیلومتر بود و غبار را در آنجا شاهد بودیم، در تهران نیز امروز دید افقی محدودتر شده است و غلظت آلاینده‌ها به نسبت افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز