خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

قطع ۲۸۹ اصله درخت در منطقه سعات‌آباد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۳۶

عضو شورای شهر تهران از قطع ۲۸۹ اصله درخت در منطقه سعات‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران بیان داشت: ملکی به وسعت ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع در منطقه سعادت‌آباد متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان است که با بی‌توجهی مسئولان این بنیاد ۲۸۹ اصله درخت در این منطقه از بین رفته است.

وی افزود: در این ملک با پلاک ثبتی ۷۲. ۱۷۴۰، ۴۱ و ۴۲ به وسعت ۱۱هزار و ۴۰۰ مترمربع در منطقه سعادت‌آباد، ۷۲۶ اصله درخت شناسایی شده است. در سال ۹۳ سی اصله درخت آن کسر و ۹۹ اصله درخت نیز قطع شده است.

صدراعظم نوری در ادامه گفت: برابر با قوانین، مالک موظف شد که بیش از ۵ هزار اصله درخت بکارد با توجه به اینکه مالک اجازه ورود به این ملک را نمی‌داد. در ‌‌نهایت در سال ۹۶ با دستور قضایی و پلیس اجازه ورود به ملک داده شد تا مقدار درختانی که از این باغ کسر شده مشخص شود.

وی افزود: متاسفانه مالک ۲۸۹ اصله درخت را با محیط بن ۲۳۵ سانتی‌متری را خشک و یا قطع کرده است. مالک باید پاسخگو باشد. این بنیاد‌ها متعلق به همه مردم است، چرا در خصوص از بین رفتن درختان پاسخگو نیستند و نسبت به حفظ باغاتی که در اختیار دارند تلاش نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در ادامه با اشاره به اظهارات شهردار سابق اگر آلودگی هوا را به او بسپارند، معضل را حل می‌کند بیان داشت: آیا با از بین بردن باغات شهر تهران و تبدیل آن به تجاری می‌خواستند معضل را حل کنند؟

وی افزود: شهرداری منطقه یک و ۲ باید نظارت دقیق‌تری نسبت به باغات داشته باشند و از قطع درختان در این باغات جلوگیری کنند.

نوری در ادامه گفت: نمایشگر وضعیت هوا در شورای شهر تهران عدد ۱۵۲ را اعلام می‌کند در حالی که اگر این شاخص بر روی عدد ۱۰۰ قرار گیرد هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و اگر بر روی ۱۵۲ قرار گیرد هوا برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم است.در چنین شرایطی باید وضعیت فضای سبز شهر تهران و باغات را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم که مالکان باغات چه نقشی در حفظ فضای سبز ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز