خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت شورای شهر تهران:

عمده مشکلات مردم مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۳۲۷

معاون نظارت شورای شهر تهران گزارش صد روزه‌ای از عملکرد این معاونت ارائه داد و اعلام کرد: مردم شکایات و مسائل خود را مستقیما با بنده در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر در نشست خبری با اشاره به کارکردها و وظایف این معاونت تصریح کرد: مردم از طرق مختلف می‌توانند برای رساندن شکایت خود به ما اقدام کنند و موضوعات را با ما در میان بگذارند.هر چهارشنبه هفت صبح به صورت حضوری می‌توانند مراجعه کنند و از طریق کانال تلگرامی‌ام نیز شخصا با من در ارتباط باشند.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه گزارش‌های مختلفی از سوی نهادهای نظارتی به دست این معاونت می‌رسد، ادامه داد: این گزارش‌ها بررسی شده و بر اساس صلاحدید پیگیری می‌شوند. از طریق مکاتبه سوالات را مطرح می‌کنیم و در برخی مواقع نشستی با مسئول مربوطه برگزار می‌شود. مسئول حضور پیدا می‌کند و سوالات را به صورت حضوری و شفاف پاسخ می‌دهد و بخشی از پاسخ‌ها را هم به صورت مکتوب تهیه و برای معاونت می‌فرستد.

معاون نظارت شورا با تاکید بر اینکه بخشی از وظایف نظارتی به تذکر اختصاص دارد، افزود: بخشی از وظایف نظارتی شورا مورد غفلت قرار گرفته، برای مثال وقتی ضعفی را شناسایی می‌کنیم برای برطرف کردن آن طرح ارائه می‌دهیم؛ برای مثال طرح واگذاری املاک که توسط این معاونت تهیه شد و راهی برای جلوگیری از واگذاری املاک به اشخاص حقوقی بود.

این عضو شورا در ادامه خلاصه‌ای از اقدامات معاونت نظارت ارائه داد، تصریح کرد: از تاریخ یک شهریور 581 نامه صادر شده است و طرح حق بهره‌برداری از املاک، پیگیری عملکرد شورای معماری مناطق از مهمترین اقدامات این معاونت بود. بعضا شاهد بودیم که در شورای معماری مناطق حتی بعد از رای کمیسیون ماده 5 توافقاتی صورت می‌گرفت، در همین راستا پیگیر مساله شده و مکاتبه کردیم؛ شهرداری هم موضوع را بررسی کرد و همین امر منجر به صدور بخشنامه دوم شهرداری در رابطه با شورای معماری مناطق شد که این روند درباره بخشنامه هولوگرام‌ها نیز صدق می‌کند.

او درباره تخلفات صورت گرفته در حوزه هولوگرام‌ها که منجر به صدور بخشنامه توسط شهردار تهران شد، تصریح کرد:‌ گزارشات متعددی در این زمینه به بخش معاونت نظارت می‌رسید، بحث بودجه غیرنقد و صدور هولوگرام بدون واریز به خزانه شهرداری موضوع بسیار مهمی بود و اقدام شهرداری این روند را که با فساد بسیار همراه بود، متوقف کرد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه اولین معاونتی که در موضوع ساختمان پلاسکو حاضر شد و جلساتی با دو طرف برگزار کرد، معاونت نظارت بود، ادامه داد: معاونت نظارت مغایرت‌های قانونی در شهرداری‌ها را بررسی کرده و همه را در قالب هفت بند در یک نامه محرمانه به شهرداران مناطق 22 گانه ارسال کرد. این هفت بند همه محرمانه بوده و شامل موضوعات بسیار مهمی می‌شدند. این هفت بند به اعتراضات مردمی ارتباط داشته و حاصل مکاتبات و بازرسی‌های متعدد بود.

حبیب‌زاده در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که تاکنون مردم پیگیر چه موضوعاتی بودند، گفت: عمده موضوعات به ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط می‌شد مواردی همچون تصرف پهنه سبز، تغییر کاربری و افزایش غیرمجاز تعداد طبقات. البته بخش عمده این شکایات به مناطقی مربوط می شد که ساخت و ساز در آنها سود بیشتری داشت موضوعات متعددی که در صحن هم به آن اشاره شد و در مواردی که مطمئن بودیم تخلف قطعی است، نام افراد را به کمیته تخلفات اداری می‌فرستیم و نام تک تک افراد را با همه اسناد و نام شخص به صورت محرمانه ارسال می کنیم. اگر نیاز به دقت بیشتری باشد مدارک به بازرسی شهرداری ارسال می‌شود و آنها موظفند نتیجه تحقیقات و گزارشات خود را به ما ا رسال کنند.

او ادامه داد:‌ نکته مهم آن است که هیچ موردی تاکنون وجود نداشت که به ما گزارش شود و ما پیگیری نکنیم و یا آنکه به مورد و اشکالی برخورد کنیم و مورد بررسی قرار نگیرد. با این حال از آنجایی که اسم اشخاص محرمانه است نمی‌توانیم اسامی را فاش کنیم.

حبیب زاده در پاسخ به این سوال که چه زمانی شهرداران متخلف در حوزه نابودی باغ‌ها پاسخ خواهند داد، گفت: همه ما به این روند معترض هستیم شهرداری تخلفی را صورت داده و بعد از ما مجوز می‌خواهد تا از آن عبور کنیم. در حالی که شهرداری باید حاضر شود و از این موضوع جلوگیری کند، در حالی که این کار صورت نمی‌گیرد، وقتی درختان قطع شده و ساخت و ساز تمام شد، زمان پایان کار می‌خواهند از ما مجوز بگیرند. موضوعی که هنوز شورا با آن مشکل دارد.

او درباره آزادی عیسی شریفی و اتهامات مالی قائم مقام قالیباف ادامه داد: ما اصلا در مساله آقای شریفی ورود نکرده‌ایم و رسیدگی به پرونده ایشان در قوه قضائیه ادامه دارد.

این عضو شورا همچنین درباره نظارت بر خود اعضای شورا و احیا مصوبه شورای اول در این زمینه خاطرنشان کرد: در زمان ریاست آقای عبدالله نوری در شورای شهر مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شود تا اگر درون خود شورا اتفاقی رخ داد بخشی از معتمدین شورا موضوع را رسیدگی کنند در این رابطه چندین جلسه برگزار شده است و اگر به جمع‌بندی برسیم به صورت مصوبه به شورا تقدیم خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا اعضای شورا می‌توانند به روزنامه‌ها کمک مالی کنند، گفت: اگر اعضای شورا از اموال شخصی خودش به روزنامه‌ای کمک کند؛ هیچ عیبی ندارد اگر پول زیاد دارد می‌تواند کمک کند.

حبیب زاده همچنین درباره لیست اموال واگذار شده نیز گفت: در مورد سرانجام آرای صادره در خصوص واگذاری املاک به شهرداری نامه زده‌ایم و گزارش کاملی را درخواست کردیم و منتظر پاسخ هستیم.

وی همچنین در پاسخ به انتقادات وارد شده به عملکرد عباس جدیدی عضو شورای چهارم گفت: ما پاسخگوی عملکرد و رفتار دوره خود هستیم و اگر هر گونه اطلاعاتی درباره تخلفات شهرداران مناطق دارید آنها را به ما اطلاع دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز