خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت:

بیش از 30 هزار زلزله‌زده کرمانشاهی غربالگری سلامت روان شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۸۲

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون 30104 نفر توسط تیم‌های سلامت روان غربالگری شده اند، گفت: از بین افراد غربالگری شده، تعداد 4725 نفر دارای علائم روانشناختی شناسائی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اسدی، معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره عملکرد حوزه سلامت روان در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از 40 کارشناس سلامت روان در قالب 20 تیم از دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، کردستان، شیراز، یاسوج و لرستان در مناطق زلزله زده در حال ارائه خدمات سلامت روان به مردم مناطق زلزله زده هستند.

وی افزود: تاکنون 30104 نفر از جمعیت آسیب دیده در این مناطق، توسط تیم های سلامت روان غربالگری شده اند.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از بین افراد غربالگری شده، تعداد 4725 نفر دارای علائم روانشناختی شناسائی شده اند که که نیاز به خدمات سلامت روان تخصصی دارند.

وی تصریح کرد: از بین افراد آسیب دیده در مناطق زلزله زده، تعداد 2491 نفر نیازمند خدمات مددکاری شناسایی شدند که توسط تیم های سلامت روان به سازمان های ذیربط معرفی و ارجاع داده شدند.

اسدی در پایان گفت: تاکنون برای همه افراد دارای علائم روانشناختی ( 4725 نفر) حداقل یک تا 3 جلسه مداخلات روانشناختی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز