خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

42 مصدوم زلزله کوهبنان از مراکز درمانی مرخص شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۷۳

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وقوع زلزله 5/2 ریشتری در پنجشنبه 30 آذر در شهرستان کوهبنان استان کرمان، گفت: اگر چه بر اثر این زلزله به منازل مسکونی مردم خسارت‌هایی وارد شده، اما خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

به گزارش ایلنا، محمد صابری، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح اقدامات این مرکز در رابطه با زلزله کوهبنان گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله که در کرمان هم احساس شد، تیم های ارزیاب سه پایگاه شهرستان کوهبنان ارزیابی را به سرعت شروع کردند و بهورزهای خانه های بهداشت هم به صورت تلفنی گزارش های خود را اعلام می کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع هشت تیم عملیاتی در همان ساعات ابتدای پس از وقوع زلزله در منطقه حضور یافتند و پس از فعال شدن EOC با حضور رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیمارستان های شهرستان های راور، زرند و کوهبنان به حالت آماده باش در آمدند.

صابری گفت: در همان ساعات ابتدایی تیم فرماندهی حادثه به فرماندهی مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی به منطقه اعزام شد و کمتر از دو ساعت پس از حادثه در بیمارستان کوهبنان حاضر شدند.

وی ادامه داد: با وجود تاریکی شب، تمامی روستاهای شهرستان کوهبنان بازدید شدند و خدمت رسانی به زلزله زدگان آغاز شد.

وی گفت: در این زلزله به 42 مصدوم خدمات درمانی ارائه شد که پنج نفر مصدوم به طور مستقیم بر اثر زلزله و 37نفر هم به صورت غیر مستقیم آسیب دیدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خوشبختانه حال عمومی همه مصدومان خوب است و از مراکز درمانی مرخص شده اند.
به گفته وی در حال حاضر بیمارستان های راور، کوهبنان و زرند در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز