خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران:

تردد کامیون‌های فرسوده و دودزا در تهران ممنوع شد/ برخورد با واحدهای صنعتی بدون تصفیه‌خانه فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۳۴۲

پنجمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا بعدازظهر امروز به ریاست استاندار تهران و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و با حضور اعضا و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های جنوب و غرب تهران در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه بنا بر مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران، پلیس با کامیون‌های بدون معاینه فنی، فرسوده و دودزا برخورد می‌کند و از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد، گفت: تردد کامیون‌های بدون معاینه فنی و دارای آلایندگی و دودزا تا پایان دی‌ماه در سطح شهر تهران ممنوع است و پلیس موظف است با این کامیون‌ها برخورد کند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته میانگین شاخص کیفی هوا ۱۴۳ تا ۱۵۸ اظهار داشت: وضعیت جوی این هفته بهتر از هفته گذشته بوده است و از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار دارد؛ بنابراین در جلسه امروز تصمیمی درخصوص تعطیلی مدارس و افزایش محدوده زوج و فرد گرفته نشد و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت هوا در روزهای آینده بهتر خواهد شد.

کلانتری افزود: از دستگاه‌ها نیز درخواست می‌شود با جدیت به موضوع آلودگی هوا توجه داشته باشند و قطعاً محیط‌ زیست با دستگاه‌هایی که به وظایف خود در مقابله با آلودگی هوا عمل نکنند، برخورد خواهد کرد.

وی به بررسی کانون‌های بوی بد محور قم به تهران و همین‌طور فرودگاه امام خمینی(ره) در این جلسه اشاره کرد و تصریح کرد: ۲۸ کانون بوی نامطبوع شناسایی شده است و دستگاه‌ها گزارش‌های لازم را در این خصوص ارائه داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر همین اساس در جلسه امروز مقرر شد ساماندهی فاضلاب‌های جنوب تهران انجام شود، خاطرنشان کرد: برخورد با واحدهای صنعتی بدون تصفیه‌خانه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کلانتری اضافه کرد: همچنین درخصوص افرادی که در حوزه کمربندی شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم اقدام به قطع درختان کرده‌‌اند نیز مقرر شد بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز