خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه هپاتیت در بازدید از استان سیستان و بلوچستان:

شیوع هپاتیت B سیستان‌وبلوچستان و گلستان/ واکسیناسیون مردم در این استان‌ها ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۹۶

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به کنترل هپاتیت B در کشور گفت: در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و گلستان هم‌چنان هپاتیت B زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موید علویان در بازدید از استان سیستان و بلوچستان برای بررسی وضعیت بیماری هپاتیت B گفت: هپاتیت B در کشور ما رو به کاهش است و این مدیون شبکه بهداشت و واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر است اما در برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان این بیماری نسبت به آمار کشوری بیشتر است.

وی با بیان اینکه شیوع هپاتیت B حدود بیش از ۵.۵ درصد در ۳۰ سال قبل بوده و به ۳.۵ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: پیشنهاد جدی در حال حاضر واکسیناسیون همه مردم  در این استان خصوصا افراد ۲۸ تا ۵۰ ساله است. این وظیفه نظام سلامت تلقی می‌شود که از سلامت مردم خصوصا مردم این استان محافظت کند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: اقدام امروز می‌تواند تبعات بیماری شدید و سیروز کبدی و سرطان کبد و نیاز به پیوند کبد در آینده را برطرف کند. مردم ارزش دارند. خواهش می کنم به فکر مردم باشید.

علویان افزود: در این هفته شورای راهبردی شبکه هپاتیت ضرورت واکسیناسیون احاد مردم در استان‌های با شیوع بالا مثل سیستان و بلوچستان و گلستان را از نظر علمی تصویب کرده و این پیشنهاد را به وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی داده است. این مطالبه علمی و اجتماعی است. بسیج جامعه پزشکی در این استان‌ها فعالند و اماده همکاری با شبکه بهداشت برای واکسیناسیون هپاتیت در شهر و روستا هستند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران بر لزوم چک کردن تمتم باردار از نظر هپاتیت B در دوران بارداری تاکید کرد و استفاده از واکسن و ایمونوگلوبولین به نوزادان هنگام تولد را مهم خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز