خبرگزاری کار ایران

رضا مسائلی خبر داد:

برچسب‌‌گذاری چهار گروه کالای پزشکی از ابتدای سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۲۰

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت گفت: چهار گروه کالای پزشکی از ابتدای سال بعد برچسب‌‌گذاری می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا مسائلی در حاشیه بیست و‌ هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از برچسب‌ گذاری چهار گروه کالای پزشکی از ابتدای سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۷ چهارگروه از کالاهای پزشکی شامل مواد دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ملزومات مصرفی حوزه زنان و بارداری و تجهیزات پزشکی مصرف خانگی برچسب اصالت دریافت می کنند وعرضه و فروش همه این کالاها در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه ها باید همراه با برچسب اصالت باشد.

وی افزود: در حال حاضر واردکنندگان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان این کالاها می‌ توانند وارد وب سایت شوند و کد رهگیری را دریافت کنند و سپس این کد را روی کالاهایشان درج کنند و البته در حال حاضر شرکت‌ هایی مراجعه می ‌کنند و ما در حال تولید کد برای آن‌ها هستیم؛ بنابراین از سال ۹۷ به بعد، این بسته از کالاها برچسب اصالت دریافت می‌کنند و قابل رهگیری هستند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درخصوص آخرین وضعیت مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قانون جامع استاندارد تصریح کرد: ما به مفاد قانون پایبندیم. درتبصره ۱ بند ۱ ماده ۷ قانون بهبود و تقویت استاندارد اعلام شده که نحوه ورود استاندارد در حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو در قالب تصویب هیات وزیران است و در قالب این تصویب نامه نحوه همکاری ما با سازمان استاندارد مشخص می‌شود. بنابراین سعی می‌ کنیم پیشنهادمان را در زمینه همکاری با سازمان استاندارد به هیات وزیران ارائه دهیم.

مسائلی در پایان تاکید کرد:‌ طبق قانون، وظایف وزارت بهداشت در حوزه نظارت بر تجهیزات پزشکی ، مواد و فرآورده‌های غذایی، آرایشی همچنان باقی است و ما در چارچوب وظایفمان انجام می دهیم و در راستای ارتقای کیفیت به صورت دقیق و با نظم عمل می‌کنیم و تمام تلاشمان این است که دوگانگی در مقام اجرا ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز