خبرگزاری کار ایران

فخاری:

مدیران قبل با آن همه بریز و بپاش، زیرساخت‌های حداقلی را برای شرایط بحران تدارک ندیدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۲۸

عضو شورای شهر تهران گفت: نقد اساسی و اصلی در زمین‌لرزه تهران به مدیران گذشته وارد است که با آن همه نمایش و بریز و بپاش، زیرساخت‌های حداقلی را برای شرایط بحران تدارک ندیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت شهری گذشته، گفت: متاسفانه حاصل مدیریت جهادی وضعیتی است که هیچ آمادگی برای مدیریت بحران در حداقلیترین وضعیت دیده نشده و نقص کار آن‌ها به وضوح پیداست و مردم آن را تجربه کردند اما مسئله مهم این است که امروز ما چه تضمینی می‌توانیم به مردم بدهیم؟

وی افزود: اکثر برنامه‌های میان مدت و بلندمدتی که مطرح شد؛ نیازمند تامین بودجه از دولت است. در کنار این برنامه‌ها راه و روش‌های نوآورانه کوتاه‌مدت نیاز است و می‌توانیم از نهادهای دانشگاهی و نوآور کمک بخواهیم.

فخاری گفت: در شرایط فعلی با کمترین مداخله می‌شود پروژه‌ای مشترک بین شهرداری و هلال احمر تعریف کرد که به عنوان نهاد دست‌اندرکار شرایط بحران طراحی شده و طی آن منازل مورد ارزیابی قرار گرفته و مکان‌های امن آن مشخص شود. در حقیقت شهروندان تهرانی به‌طور داوطلب (درخواست کننده) اعلام کنند و تیم متخصص (با ترکیبی از کار‌شناسان شهرداری و هلال احمر) بتوانند در هر خانه امن‌ترین بخش را برای اهالی خانه یا ساکنان ساختمان مشخص کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این مطلب که استرس یک عامل بیرونی است، تاکید کرد: اضطراب و تنش تجربه انسانی-هیجانی درونی است که انکار آن کمکی به ما نمی‌کند. درست است که سعی می‌کنیم مردم را آرام کنیم ولی با توصیه نمی‌شود مردم را آرام کرد. مهم این است که در آموزش شهروندی مهارت‌های مردم را افزایش دهیم. بخشی از آن هم راهبردهای اداره شرایط در اضطرار است.

فخاری با بیان اینکه نیازمند تیم آماده‌باش فضای مجازی هستیم، گفت: این فضا وجود دارد و برخی هم شایعه پخش می‌کنند. ما باید یک تیم آماده‌باش در فضای مجازی شرایط بحران و شرایط ویژه (مثبت یا منفی) داشته باشیم به گونه‌ای که کنشگر باشیم نه واکنش‌گر. چراکه بعد از اشاعه شایعات یا آگاهی‌های اشتباه به شهروندان، واکنش کم‌اثر خواهد بود.

وی در پایان گفت: سختگیری بیشتر در مورد اجرای قوانین هم لازم است. ما به عنوان اعضای شورای شهر برای اجرای کاملا سختگیرانه قوانین در شهر، پشتیبان شهردار محترم و مسئولان شهرداری در بخش‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز