خبرگزاری کار ایران

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

کتاب‌های کمک درسی باید مکمل و مروج اهداف و برنامه‌های آموزشی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۴۲

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های کمک آموزشی باید مقوم، مکمل، مروج و مؤید اهداف و برنامه‌های آموزشی باشند.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: کتاب‌های کمک درسی باید آنچه را که ما در کتاب‌های درسی نوشته‌ایم قبول داشته باشند؛ تأکید، تقویت، تکمیل و ترویج کنند تا بچه‌ها، عمیق‌تر، دقیق‌تر و بهتر مطالب را یاد بگیرند.

نوید خاطر نشان کرد: ظرف کتاب‌های درسی با محدودیت‌های مختلف روبروست و کتاب‌های کمک آموزشی و تولیدات بخش غیردولتی، می‌تواند به این نیاز واقعی جامعه پاسخ دهد.

وی با اشاره به این که در مجموع، نگاه آموزش و پرورش به ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های کمک آموزشی حمایتی است، تأکید کرد: معتقدیم ظرفیت خوبی در بخش غیردولتی وجود داردو باید از توان بخش غیردولتی و تولیدات غیر دولتی استفاده کنیم.

نوید تصریح کرد: در این راستا، چند عنصر مهم باید در نظر گرفته شود، از جمله اینکه آموزش و پرورش یک پدیده فرهنگی است و کل سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولید کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزشی باید به فرهنگ جامعه توجه داشته باشند و به آن واکنش مثبت نشان دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آسیب‌هایی که صنعت نشر کتاب‌های آموزشی را تهدید می‌کند، افزود : سوداگران و تولید کنندگانی که صرفاً از منظر اقتصادی و به عنوان یک بازار پرسود به این صحنه نگاه می‌کنند و رسالت اصلی خود را درآمد زایی از این میدان می‌دانند خطر و آسیب بزرگی در راستای تاثیرگذاری فرهنگی و ارزشی هستند و این آسیب‌ها با وجود کنکور و مافیای کنکور در کشور، متاسفانه تقویت شده است، به گونه‌ای که سوداگران علم در بخش‌های مختلف کلاس و مدرسة ما حضور دارند و با منابعی که به دست آورده‌اند می‌توانند جریان سالم تعلیم و تربیت را تحت تاثیر خود قرار دهند. به این دلیل، رسالت ساماندهی کتاب‌های کمک آموزشی رسالت بسیار سنگینی است تا زمینه نشر و گسترش کتاب‌های مفید و همسو را تقویت کند و به موازات آن، از گسترش و انتشارکتاب‌های غیر استاندارد و غیر مفید جلوگیری بعمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز