خبرگزاری کار ایران

تامین امنیت کاروان های راهیان نور در سایه تلاش نیروی انتظامی

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۷۷

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: جذب نیروی انسانی ناجا از طریق ستاد مرکزی راهیان‌ نور کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، سردار" قاسم رضایی" در نشست تخصصی فرماندهان مرزبانی و دریابانی سراسر کشور که با حضور مسئولان راهیان‌نور استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد، اظهارداشت: زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، یک هنر است، اگر امروز پابرجاهستیم به واسطه گرامیداشت عاشورا و کربلا است و فرمایشات گهربار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "هر چه داریم از محرم و صفر است" به خاطر اهمیت این گرامیداشت است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ستاد راهیان نور در زنده نگاه داشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: به عنوان یک شهروند و یکی از افرادی که از فعالیت‌های راهیان نور، حس خوبی دریافت می‌کنیم، از مسئولان این ستاد تشکر می‌کنم؛ مقوله راهیان نور هیچ گاه کُهنه نمی‌شود بلکه همانند کربلا و اربعین، هر روز شکوفاتر می‌شوند، زیرا در راستای رسالت و فلسفه عاشورا و همچنین فلسفه وجودی انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به نقش تاثیرگذار مدافعان حرم، حریم و امنیت در زنده نگه داشتن دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: هنگامی که به دهلاویه، سوسنگرد، زید، کوشک، اروند، موسیان و مهران قدم می گذاریم، خاک و هوای این مناطق با انسان ارتباط برقرار می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: موضوع راهیان نور برای اولین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح و سپس سپاه پاسداران به عنوان متولی کار، پیش قدم شد و پس از آن نیروهای مقاومت بسیج پای کار آمدند، امروز یک سیستم سازماندهی شده در این مسیر تشکیل شده و اعزام ۶ میلیون زائر به مناطق راهیان نور که عدد آن نیز کم نیست، موید هماهنگی و تعامل حاکم میان اعضای این سیستم است.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: راهیان نور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، این فرهنگ عاشورایی، یک فرهنگ اصیل اسلامی است؛ خانواده ها برای آشنایی فرزندان شان با این فرهنگ، آنها را به این سفرها اعزام می کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه راه دفاع مقدس در نیروی انتظامی و مرزبانی ادامه دارد، گفت: دفاع مقدس در مرزها ادامه دارد با این تفاوت که امروز بمبارانی در این مناطق وجود ندارد اما همچنان شرایط عملیاتی دوران دفاع مقدس و نیز نهضت شهادت در مرزبانی ادامه دارد.

وی گفت: نیروهای مرزبانی با خصائص ویژه ای نظیر بصیرت، ایمان، اقتدار، شجاعت، وظیفه شناسی، حفظ ارزش‌ها و... در حال خدمت بوده، بنابراین عملکرد مدافعان حرم و حریم مکمل هم هستند.

این مقام ارشد مرزبانی کشور با اشاره به اینکه مرزبانان کشور حافظان قرآن هستند، گفت: خوشبختانه امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر از مرزبانان ناجا با قرآن مانوس هستند و بر مبنای فرهنگ دفاع مقدس وظیفه خود را انجام می‌دهند.

سردار رضایی به اعزام اولین گروه فرماندهان مرزبانی به مناطق شلمچه، هویزه و طلائیه به مناطق راهیان نور در سال ۱۳۷۷ اشاره و خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی زیادی به طور خودجوش توسط ناجا هر ساله در مسیرهای کاروان‌های راهیان نور راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث تامین امنیت کاروان های راهیان نور، نیروی انتظامی مراقبت، گشت و سیستم‌های اشراف اطلاعاتی را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه تصریح کرد: موضوع جذب نیرو برای مرزبانی را از طریق ستاد مرکزی راهیان نور در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای مومن و متعهد در حفاظت از مرزهای کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز