خبرگزاری کار ایران

اعطاء:

ساختمان‌های ما بی‌کیفیت ساخته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۸۳

سخنگوی شورای شهر گفت: ساختمان‌های ما متاسفانه به لحاظ فنی، بی‌کیفیت ساخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، على اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران ری تجریش) پس از استماع سخنان شهردار تهران و ارائه گزارش مدیریت بحران در سى و چهارمین جلسه شورا بیان داشت: از جناب آقاى نجفى تشکر مى‌کنم بابت گزارش خوب و دقیقی که ارایه کردند.

وی افزود: اینکه نقشه‌های تدقیق شده پهنه‌های گسلى، در سال ۹۵ تدقیق و ابلاغ شده. به هر حال تعداد زیادی ساختمان روی این پهنه‌ها وجود دارد که تعداد زیادی بلندمرتبه نیز در آن هست.

اعطا گفت: اولا لازم است زود‌تر کاربری‌های دارای اهمیت بالا را به تدریج جابه‌جا کنیم و ثانیا مراقبت ویژه داشته باشیم تدریجا وضعیت این گسل‌ها و حریم آن‌ها به وضعیت استاندارد و ضوابط نزدیک شود.

وی افزود: نکته دوم بحث فضاهای باز شهری است. در صحبت‌هایتان اشاره داشتید به طراحی شهرک اسکان موقت. قصد من هدایت توجهات به فضاهایی مانند پادگان قلعه مرغی (بوستان ولابت) یا پادگان صفر شش در شهر نیست. این نکته مهمی است که مراقبت ویژه داشته باشیم؛ این فضا‌ها براساس تسامح‌های احتمالی تبدیل به جایی مانند بوستان مادر نشود که به جای فضای باز شهری، تبدیل به مجموعه‌ای از برج‌ها شده است.

اعطا گفت: نکته آخر؛ بحث کیفیت ساخت و ساز است. در این حوزه دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی درگیر هستند مانند وزارت راه و شهرسازی، یازمان نظام مهندسی، شهردارى.

وی افزود: ساختمان‌های ما متاسفانه به لحاظ فنی، بی‌کیفیت ساخته می‌شوند. ازجمله مواردی که مشخصا به شهردارى مربوط است، مقاومت شدید شهردارى در دوره قبل در برابر استفاده از مجری ذیصلاح (در ساختمان‌های کوچک مقیاس) است که در مقررات ملى ساختمان، لازم‌الاجرا است. این مسئله وجود دارد که در مواردی حضور مهندسین به عنوان طراح و ناظر و مجری، تبدیل به بک امر صوری شده، اما موضوع مهم این است که ما باید قانون را اجرا کرده و مشکلاتش را برطرف کنیم. لذا ضروری به نظر می‌رسد مدیریت شهری، اعم از شهرداری و شورا در دوره پنجم در این رابطه تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز