خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزارت بهداشت:

دارو و تجهیرات پزشکی بیشترین گردش مالی را دارند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۳۱۰

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزارت بهداشت با اشاره تنوع فعالیت‌های وزارت بهداشت گفت: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیشترین گردش مالی را در دنیا دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین سالاریان‌زاده؛ رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در پنجمین اجلاس هم اندیشی اجرای بهینه تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: وزارت بهداشت در حوزه آموزش عالی، ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و بیش از ۶۰۰ بیمارستان دارد که باید بر این مراکز، نظارت کند.

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزار بهداشت افزود: از طرفی بزرگترین گردش مالی دنیا مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و همه مراحل صدور مجوز تولید، واردات و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است.

 او ادامه داد: وزارت بهداشت برای تامین سلامت شهروندان، بر مراکز تولیدی و صنفی در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و همچنین مراکز آموزشی نظارت دارد.

سالاریان زاده افزود: خدماتی که از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود، متنوع است. بیش از سه هزار خدمت کلی و جزیی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، فرهنگی، دانشجویی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه گیرندگان خدمات وزارت بهداشت جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری هستند، گفت: خدمات وزارت بهداشت علاوه بر جمعیت حدود ۸۰ میلیونی ایران به یک میلیون و ۲۰۰ هزار جنین پیش از تولد و همچنین ۴۰۰ هزار نفری که فوت می‌کنند، ارائه می شود و جمعیت تحت پوشش این دستگاه، نسبت به سایر دستگاه‌ها، گسترده‌تر است.

سالاریان‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی بر روی خدمات پزشکی و غیرپزشکی تاکید دارد و رفتار کارکنان سیستم بهداشتی و درمانی باید چنان باشد که گیرندگان خدمات، راضی باشند و اگر کرامت انسانی رعایت نشود، گیرنده خدمات، رضایتمندی زیادی نخواهد داشت.

او تاکید کرد: وزارت بهداشت تنها دستگاهی در کشور است که همه اطلاعات مردم را در اختیار دارد چرا که پزشکان برای تشخیص و درمان بهتر، اطلاعات خانواده، ژنتیک و بیماری‌های مردم را می گیرد بنابراین حفظ حریم شخصی افراد آنچنان که در قسم نامه پزشکی نیز وجود دارد، بسیار مهم است.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه رعایت عدالت و عدم وجود تبعیض، گفت: در اورژانس بیمارستان‌ها بخش تریاژ وجود دارد که در آن، بیماران بر اساس سطوح خدمات، طبقه بندی می شوند و در دولت یازدهم، بیمارستانها و به ویژه بخش اورژانس این مراکز ترمیم، تعمیر و تکمیل شد.

او منشور حقوق شهروندی در نظام اداری وزارت بهداشت را شامل ۵ اصل مهم احترام به مردم، عدالت و عدم تبعیض در ارائه خدمات، رعایت آزادی، دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حریم شخصی بیماران و مراجعان خواند و گفت: وزارت بهداشت ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف جامعه دارد و باید کارکنان حوزه سلامت با صبوری و قدرت روابط عمومی بالا، خدمات را به بیماران و مراجعان ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز