خبرگزاری کار ایران

میرزاده:

معلمی هست که از سال ۸۸ بدهی‌هایش پرداخت نشده/نیاز به ۱۰ هزار میلیارد برای پرداخت بدهی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۱۱۱

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود تمام کارمندان مطالبات خود را ماهانه دریافت کنند و سر موقع مطالبات بازنشستگی خود را بگیرند ولی معلم و کارمند آموزش و پرورش با یک سال دو سال تاخیر به مطالباتش برسد. معلمی هست که از سال ۸۸ بدهی‌هایش پرداخت نشده، همین امسال ده هزار میلیارد تومان لازم است تا آموزش و پرورش بتواند بدهی‌هایش را پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه «پرسشگر» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی بودجه آموزش و پرورش دچار تحول بنیادین می‌شود، گفت: پیش از سال ۹۷ بپذیریم که مطالبات آموزش و پرورش را ارائه کنیم، بعد وارد سال جدید شویم.

وی اضافه کرد: نمی‌شود تمام کارمندان مطالبات خود را ماهانه دریافت کنند و سر موقع مطالبات بازنشستگی خود را بگیرند ولی معلم و کارمند آموزش و پرورش با یک سال دو سال تاخیر به مطالباتش برسد. معلمی هست که از سال ۸۸ بدهی‌هایش پرداخت نشده، همین امسال ده هزار میلیارد تومان لازم است تا آموزش و پرورش بتواند بدهی‌هایش را پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شرط دیگر تحول بنیادین را اینگونه عنوان کرد: دیگری اینکه آموزش و پرورش را باور کنند نه به این صورت که گفته می‌شود که این‌ها زیاد هستند. ما در هر روستایی پرچم جمهوری اسلامی را بلند کرده‌ایم در حالی که بسیاری از دستگاه‌ها حتی در شهرستان‌ها و شاید مراکز استان‌ها نمایندگی ندارند.

میرزاده با بیان اینکه اگر اراده‌مان این باشد که آموزش و پرورش در اولویت است، همین سال ۹۷ می‌توانیم تحول بنیادین در بودجه آموزش و پرورش را شاهد باشیم، گفت: ما در اجرای احکام معلم‌ها به آن‌ها بدهی داریم و بسیاری از احکام را در مورد آن‌ها اجرا نمی‌کنیم. باید پاداش بازنشستگی، اجرای احکام، پاداش معلم‌ها و... با همکاری همه از قلم نیفتد.

وی در باره موضوع حذف هزینه آب و برق تصریح کرد: پیشنهاد ما مدارس، آن هم مدارس دولتی است؛ ولی هنوز کار در مجلس تمام نشده است. باید اشاره کنم که آموزش و پرورش به طور مطلق توانایی پرداخت قبوض آب و برق را ندارد. اگر مجلس مخالفت نکند امکان توصیب آن بالا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز