خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲ برابری کشفیات هروئین و مرفین در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۳۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از افزایش ۲ برابری کشفیات هروئین و مرفین در سال جاری خبر داد و گفت: تمرکز برباند‌ها و اشراف اطلاعاتی در افزایش کشفیات پلیس بسیار موثر بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «محمد مسعود زاهدیان» در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم به فرمانده نیروی انتظامی سردار «حسین اشتری» گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه، افزود: اقدامات مقابله‌ای در ورود، مقابله و ترانزیت مواد مخدر و روانگردان‌ها با پیشرفت ۱۰ درصدی یکی از اهداف تعریف شده برای این پلیس در برنامه ششم توسعه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: از دیگر اقدامات در راستای تحقق انتظارات برنامه ششم توسعه می‌توان به رصد فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی، ارتقاء ظرفیت‌ها و اقدامات مقابله‌ای، افزایش دانش و مهارت تخصصی کارکنان، ارتقاء تجهیزات و به کارگیری فناوری‌های به روز، شناسایی اموال و دارایی‌های اعضای باندهای قاچاق، تشدید اقدامات پیشگیرانه با رویکرد آگاه سازی جامعه و... از اهداف مورد نظر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره کرد.

وی در ادامه با تشریح عملکرد این پلیس در سال جاری، بیان کرد: در سال ۱۳۹۶، طرح‌های عملیاتی و مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر رشد ۶ درصدی داشته است و در جریان اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر دستگیر شده‌اند و ۲۶۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

این مقام عالی انتظامی اشاره کرد: اجرای طرح عملیات پاکسازی پیرامون مراکز آموزشی به ویژه مدارس، طرح راه اندازی یگان ضربتی شهر تهران، طرح مقابله با ورود مواد مخدر از گذرگاه‌ها، طرح نظارت بر پایانه‌ها و سایر اماکن عمومی، برخورد با عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، خرده فروشان، اجرای طرح دستگیری معتادان متجاهر و... بخش دیگری از برنامه‌ها و طرح‌های این پلیس در سال جاری بوده به طوری که بر مبنای این اقدامات، طی ۱۱ ماه گذشته آمار کشفیات به ۶۱۲ تن رسیده و بیانگر رشد ۱۲ درصدی در حوزه کشفیات است.

سردار زاهدیان از افزایش ۲ برابری کشفیات هروئین و مرفین در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش این کشفیات با تمرکز و اشراف اطلاعاتی بوده است.

وی همچنین به مقایسه کشفیات این پلیس در حوزه مواد سنتی و پیش ساز پرداخت و افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری، کشفیات در حوزه قرص‌های روانگردان رشد ۱۱۲ درصدی، در حوزه مواد شیمیایی رشد ۹۸ درصدی و در حوزه مواد پیش ساز (تولید شیشه و مواد صنعتی) رشد ۶۹ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تمرکز این پلیس در دستگیری قاچاقچیان، عنوان کرد: طی این مدت ۲۰۴ هزار توزیع کننده مواد مخدر اعم از خرده و عمده فروش دستگیر شده‌اند.

وی از شناسایی و انهدام ۱۶۰۴ باند مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: طی شناسایی و انهدام این میزان باند مواد مخدر، بیش از ۴ هزار نفر (از عناصر اصلی باند‌ها) دستگیر شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به تمرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر بر شناسایی لابراتوار تولید شیشه اشاره و بیان کرد: ۷۳ لابراتوار تولید شیشه شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت که استان‌های تهران بزرگ و شرق تهران در صدر شناسایی و انهدام این لابراتوار‌ها هستند.

سردار زاهدیان تمرکز بر شناسایی سرشبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر را از دیگر اولویت‌های این پلیس برشمرد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستای اقدامات مقابله‌ای، تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیاری دارد به طوری که با بسیاری از کشور‌ها در راستای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان همکاری مستمری را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این پلیس در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز برنامه‌های جدی‌ای را دنبال می‌کند به طوری که پیشگیری تخصصی از اعتیاد در مدارس با تعامل وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست، بنا بر توافق با وزارت آموزش و پرورش موضوع پیشگیری تخصصی از اعتیاد در ۵۰۰ مدرسه در دستور کار است که این برنامه در ۳ مدرسه تاکنون به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی در ادامه به راه اندازی و فعال سازی مراکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد اشاره و مطرح کرد: مأموریت آگاه سازی، ارائه مشاوره، اجرای اقدامات پیشگیرانه، عملیات روانی و... بخشی از مأموریت این مراکز است.

سردار زاهدیان اضافه کرد: با راه اندازی مراکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد؛ بیش از ۸ هزار نفر مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اصلاح ساختار پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، تجهیز آزمایشگاه‌های استان‌ها، ایجاد ساختار برای اشراف اطلاعاتی در فضای مجازی، ایجاد رده مبارزه با پولشویی و... از اهداف پیش روی این پلیس است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی کارکنان در راستای مهارت و دانش افزایی از دیگر برنامه‌های این پلیس است، در کنار اجرای برنامه‌های متداول، دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار برای کارکنان برگزار می‌شود که طی سال جاری در ۳ مرحله، ۴۵۰ نفر از کارکنان در دوره‌های تعالی رفتاری شرکت کرده‌اند.

سردار زاهدیان، مستندسازی تجربیات کارکنان در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از دیگر اقدامات این پلیس برشمرد و گفت: ارتقاء کیفی مأموریت‌ها از اولویت‌های اصلی این پلیس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز