خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

بررسی خروجی گزارش‌های پلاسکو توسط کمیسیون حقوقی شورا

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۹۱

سخنگوی شورای شهر از بررسی خروجی گزارش‌های پلاسکو توسط کمیسیون حقوقی شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورا با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ در جلسه امروز گفت: یک ماه قبل شورا مصوبه‌ای در خصوص تعیین الزامات و سیاستهای بودجه ۹۷ داشت که به عنوان یک سند بالادستی سبب شد امروز لایحه بودجه تقدیم شورا شود. تا پایان بهمن ماه از اعضای شورا فرصت دارند در کمیسیون‌های تخصصی جزییات بودجه را بررسی کرده و برای تصویب به صحن بیاورند.

او در خصوص نقاط قوت بودجه ۹۷ گفت: در این بودجه خزانه متمرکز دیده شده است و خزانه شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز است، این مسئله کمک بسیار جدی به حل حیاط‌های خلوتی است که وجود داشته و موجب خواهد شد انضباط و شفافیت ایجاد شود.

اعطا با تاکید بر اینکه در تبصره ۲۰ بودجه شهرداری به پرداخت دیون پیمانکاران توجه شده است، گفت: در بودجه ۹۷ نسبت به سال گذشته سهم پرداخت دیون پیمانکاران ۴۲ درصد افزایش یافته است. این امر کمک زیادی به اعاده حیثیت کارفرمایی شهرداری می‌کند، چرا که انتقادات زیادی به شهرداری در این مدت در خصوص پرداخت دیون مطرح بوده است.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: بودجه شهرداری در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که انقباضی است و در این میان سهم بودجه غیرنقد از ۵ .۳۷درصد در سال ۹۶ به ۲۵ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است. همچنین سهم درآمد پایدار در سال ۹۶، ۲۲ درصد بوده که در سال آینده ۵ .۲۸درصد تخمین زده شده است.

اعطا با بیان اینکه به منابع درآمدی شهرداری ۴۷ درصد بر مبنای درآمد و عوارض شهر، ۴۴ درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۱۱ درصد از طریق واگذاری دارایی مالی است، ادامه داد: کمیته‌ای به منظور بررسی خروجی گزارش‌های مختلف از پلاسکو، تشکیل شده است، مراجع مختلفی همچون کمیته ملی، مجلس، شورای شهر چهارم و... در خصوص پلاسکو گزارش‌های مختلفی ارائه کردند.

او ادامه داد: مقرر شد تمامی مطالعات، پیشنهادات و الزامات این گزارش‌ها را پیگیری کنیم که بنا شد اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی به همراه نمایندگان شهرداری، وزارت راه، وزارت تعاون، دادگستری، مجلس، استانداری، نظام مهندسی، آتش نشانی و اتاق اصناف تشکیل شود که دفتر این دبیرخانه نیز در کمیسیون حقوقی خواهد بود تا خروجی گزارشات پلاسکو پیگیری شود.

او با اشاره به سه گزارش کمیته ملی، کمیسیون عمران مجلس و شورای شهر چهارم منتشر شده است، تصریح کرد: تضمینی در خصوص پیگیری خروجی این کمیته‌ها وجود ندارد، اما می‌توانستیم در زمینه ایمن سازی، کاهش خطرپذیری، اجرای مقررات مبحث ۲۲ اقدامات کافی انجام شود. بنیاد مستضعفان و شهرداری باید راه حل را پیدا کنند.

وی در باره سرانجام طرح ترافیک جدید نیز  گفت: لایحه طرح ترافیک به شورا ارائه شده و جلسات فشرده‌ای را برای بررسی طرح جدید برگزار کردیم. اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید تا 15 بهمن ماه عوارض تصویب شود.

اعطا در خصوص موضع پلیس راهور گفت: پلیس یکی از اعضای شورای ترافیک است و این طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده است. طرح فعلی با طرح اولیه‌ای که شهرداری ارائه کرده تفاوت دارد، اما همچنان شهرداری از آن دفاع می‌کند. پلیس یکی از شش عضو شورای ترافیک تهران است و ملاک عمل برای ما مصوبه شورای ترافیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز