خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای تهران، ری و تجریش مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی مانند سایر تجربه‌ها توام با افتخارات، تعصب‌ها و شکست‌ها است/ صدای مردم را بشنویم

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۰۶۰

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: انتظار مردم از مسئولان بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی هاشمی در چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: انقلاب مردم ایران گام تکاملی در راستای تلاش‌های آنان در طول سده اخیر محسوب می‌شد. انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت دو جنبش اجتماعی فراگیر دیگری بود که پیش ازاین ناکام شده بود. شاید اگر تجربه تلخ دو گام ناکام برای مردم نبود مردم برای سرنگونی نظام پهلوی مصمم نبودند.

وی افزود: امروز سالروز صدور حکم ریاست دولت موقت ازسوی امام خمینی برای مهندس بازرگان است که این حکم توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حضور امام قرائت شد. بنابراین با توجه به شرایط فعلی جامعه و اعتراضات و دیدگاه‌های مطرح شده در رابطه با بازخوانی تاریخ و نقد انقلاب اسلامی نکاتی مطرح است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد که انقلاب اسلامی یک تجربه تاریخی بود. تجربه‌ای که مانند سایر تجربه‌های یک ملت توام باسعی و خطا، دستاوردها و هزینه‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، افتخارات و تعصب‌ها، اشک‌ها و لبخندها، خرسندی‌ها وحسرت‌ها و تصمیمات درست و اقدامات اشتباه است.

وی افزود: اگر با آگاهی و تجربه امروز به سال 57 برگردیم قطعاً به گونه‌ای دیگر و با عملکرد بهتری آن شرایط را سپری می‌کنیم اما افسوس که زمان به عقب بازنمی‌گردد و تجربیات گذشته می‌تواند نشانگر آینده باشد.

هاشمی در ادامه گفت: باقی ماندن در تاریخ و حسرت برای گذشته دردی را دوا نمی‌کند. اگر از تاوان اشتباهاتمان در گذشته ناراحتیم باید سعی کنیم در عملکرد امروز خود این اشتباهات را تکرار نکنیم.

وی افزود: از سفر کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در کریسمس سال 1978 تا سقوط نظام پهلوی تنها یک سال سپری شد و زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ایران را جزیره ثبات خاورمیانه می‌خواند کسی تصور نمی‌کرد این ثبات دستخوش دگرگونی بی‌سابقه‌ای شود که نه تنها ایران بلکه منطقه و جهان را دچار تحول و تلاطم کند.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد که اکنون وارث این تجربه پر هزینه هستیم و شرط عقل آن است که نقاط مثبت و قوت این تجربه را حفظ و تثبیت کنیم و نقاط ضعف و اشتباهات آن را مایه عبرت و تجربه قرار دهیم.

وی افزود: مانند گذشته صدای نارضایتی و اعتراض مردم را که با مشکلات شدید معیشتی و مطالبات پاسخ داده نشده اجتماعی، فرهنگی وسیاسی درگیر هستند را می‌شنویم و انتظارات مردم از جمهوریا سلامی و انقلابی که با هزینه‌های فراوان و تقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشست و حفظ شد، با عملکرد فعلی سه قوه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول فاصله و شکاف عمیقی دارد.

وی افزود: به‌جای آنکه همدیگر را متهم کنیم و نارضایتی مردم را همانند سایر مسائل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم آن را بشنویم و هر شخص، گروه، دستگاه و نهاد قصور و تقصیر خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرند. چراکه تزریق ناامیدی و تنش به جامعه نه تنها دوای درد آن نیست بلکه به‌جای آنکه مرهمی بر این زخم عمیق و کهنه باشد نمک پاشیدن بر آن است.

هاشمی در ادامه گفت: دهه چهارم انقلاب به پایان رسید. انتظار مردم از مسئولان پرهیز از جشن‌ها و مراسم‌های تشریفاتی و پرهزینه و بازگشت به روحیات ابتدای انقلاب است. صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد. اصلاح و خدمت صادقانه و خالصانه را شتاب ببخشیم قبل از آنکه تاثیر خود را از دست دهد.

وی افزود: همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است. شرایط اقتصادی، بی‌ثباتی قیمت ارز تا وضعیت غذایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی همچنین در حوزه مدیریت شهری نیز اشکال و ضعف وجود دارد و باید به آن معترف بود. در شش ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای شهر پنجم و شهردار منتخب آن انتظار عمومی در مدیریت شهری برآورده نشد و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: امیدوارم سی و نهمین دهه فجر متفاوت و موثر ازسال‌های قبل سپری شود که اگر ورود به سن چهل سالگی برای انسان همراه با اوج عقلانیت و پختگی فرد باشد برای انقلاب نیز ورود به این سن پویندگی، بالندگی، نقدپذیری و عقلانیت را بیش از گذشته به همراه بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز