خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرداری متکدیان مبتلا به ایدز و هپاتیت را به وزارت بهداشت معرفی کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۴۵

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه زندانیان مبتلا به ایدز و هپاتیت تحت پوشش درمانی وزارت بهداشت هستند، گفت: در صورتی که شهرداری متکدیان مبتلا به ایدز و هپاتیت را به وزارت بهداشت معرفی کند؛ آنها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین داروی متکدیان و رسیدگی به آنها از نظر خدمات درمانی و آزمایش‌هایی مانند ایدز و هپاتیت گفت: با توجه به قوانین و تقسیم‌بندی‌های انجام شده هر کسی به مراکز درمانی وزارت بهداشت برای دریافت خدمات مراجعه کند، قطعا خدمات درمانی دریافت می‌کند و با او مانند یک شهروند عادی برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه برای مراکز مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان و متکدیان تقسیم‌بندی قانونی وجود دارد، گفت: هر دستگاه با توجه به آن چیزی که قانون برایش تعیین کرده، برای رسیدگی به این امور تقسیم‌بندی دارد و به وظایف‌اش عمل می‌کند.

حریرچی با اشاره به مراکز ترک و مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: بخشی از جمع‌آوری معتادان و متکدیان به عهده وزارت بهداشت است که آن چیزی که قانون برایش تعیین کرده را انجام می‌دهد.

قائم مقام وزیربهداشت تاکید کرد: در زندان‌ها همه بیماران ایدزی و هپاتیتی تحت پوشش وزارت بهداشت هستند و هر کسی که به وزارت بهداشت در این رابطه معرفی می‌شود؛ تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او افزود: متکدیان و معتادانی که شهرداری جمع‌آوری می‌کند، اگر به ایدز و هپاتیت مبتلا باشند با هماهنگی ستاد مربوطه به این موضوع باید به وزارت بهداشت معرفی شوند تا خدمات درمانی دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز