خبرگزاری کار ایران

واکنش بطحایی به حواشی حذف آزمون سمپاد؛

با تمام وجود در مقابل فشارها ایستادگی خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۳۶۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه یکی از سازمان هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می کنند آموزش وپرورش است اخیرا با هدف ایجاد نشاط در دانش آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه حذف آزمون برداشتیم، اما متاسفانه با هجمه ای عظیم دراین زمینه مواجه شدیم.هرچند اینجانب باتمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در دیدار با روسای وزیر مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور که در سالن  اجتماعات سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس برگزارشد،اظهارکرد:هر آجری که توسط خیرین درساخت مدرسه استفاده می شود ساختمان یک مدرسه را نمی سازد بلکه فرهنگ آینده یک کشور را می سازد.وتمدن  یک مملکت را  به وجود می آورد.

وی افزود: هرچند ممکن است تلاش های خیرین از دید مسولین پنهان بماند اما اجر اخروی آن همواره نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود.

وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد:وقتی صحبت از تحول در یک جامعه می شود منظور فقط معنای آکادمیک ومدیریتی آن نیست بلکه منظور تطابق  فعالیت های جامعه با نیازهای روز جامعه است

واگر جامعه ای این انطباق را انجام ندهد با نیازهایش فاصله می گیرد واین دردی است که آموزش وپرورش ما به آن دچاراست وشدیدا نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از سازمان هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می کنند آموزش وپرورش است اخیرا با هدف ایجاد نشاط در دانش آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه حذف آزمون برداشتیم، اما متاسفانه با هجمه ای عظیم دراین زمینه مواجه شدیم.هرچند اینجانب باتمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.

بطحایی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی مشاهده می کنیم برخی جوانان با کوچکترین مشکل اقدام به خودزنی می کنند و یا در زندگی مشترک سریعا سراغ طلاق می روند این ناشی از آن است که افراد در مدرسه مهارت صبر وتحمل وحل مسائل زندگی را فرا نگرفته اند. امروز ما با تحول وتغییر دنبال آموزش مهارت ها زندگی به دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد: ما امروز مخالف جداسازی بچه ها با معیار هایی همچون پولدار و بی پول و فرزندان مقامات وافراد عادی هستیم وخواهان سبک شدن کیف بچه ها از کتاب های کمک درسی هستیم بنابراین آزمون  را از دوره ابتدایی حذف کردیم تانشاط وسرزندگی را به مدارس هدیه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: تحول در فضای مدارس نیز باید انجام شود و خیرین جوان نیز به مجامع خیرین مدرسه ساز بپیوندند واین تلاش بیش از پیش اعضای مجامع را می طلبد. تا فرهنگ مدرسه سازی وخیری در جامعه نهادینه شود.

وی اجرای طرح هایی مانند خواهر خوانده در امر مدرسه سازی  به خیرین پیشنهاد کرد و افزود: چقدر خوب است دانش آموزان ناحیه ۳ شیراز مدرسه ای در یکی از روستاهای سرباز سیستان وبلوچستان بسازند تا فرهنگ مدرسه سازی در جامعه ارتقا یابد.

بطحایی از اختصاصی شدن منابع درآمدی آموزش وپرورش درسال ۹۷ خبر داد وگفت:تا کنون اگر ملکی در آموزش وپرورش فروخته می شد پولش به خزانه واریز می شد اما از سال آینده پس از دوهفته این مبلغ می تواند در همان استان هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز