خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم:

بودجه ۸۰ هزار میلیارد ریالی وزارت علوم افزایش یابد/این بودجه پاسخگوی نیازها نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۳۹۳

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:باتوجه به پاسخگو نبودن اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی این وزارتخانه با نیازهای موجود، باید زمینه افزایش این میزان فراهم شود.

به گزارش ایلنا، دکترمجتبی شریعتی درحاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز آموزش عالی از پشتیبانی لازم و اعتبارات مالی مطلوبی برخوردار نیستند این در حالی است که ظرفیت مراکز آموزش عالی بسیار بالا است.

وی افزود: پیشرفت‌های علمی در ایران با هزینه بسیار کم محقق می‌شود که این امر ایجاب کرده در یک ارزیابی تطبیقی و مقایسه ای نسبت به کشورهای پیشرفته به حوزه آموزش عالی کشور توجه ویژه شود.

شریعتی گفت: برای اعتلای بیش از پیش دانشگاه‌ها، دستگاه‌های مختلف باید با هماهنگی خود زمینه توسعه فعالیت های آن را فراهم کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نباید احساس عدم هماهنگی در عرصه‌های مختلف در این وزارتخانه و مراکز آموزش عالی وجود داشته باشد، بلکه باید میدان اعتلای دانشگاه‌ها فراهم شود که این یک کمک بزرگ به جامعه دانشگاهی کشور است.

وی یادآورشد: بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که این میزان در مقایسه با اوایل انقلاب رشد ۲۵ برابری داشته است.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: آماربانوان دانشجو ۵۵ درصد کل جمعیت دانشجویان کشور است که با پشت سر گذاشتن دوران سخت به این میزان دانشجو در حوزه بانوان دست پیدا کردیم.

وی گفت: اکنون تعداد موسسه های آموزش عالی که با عناوین مختلف در کشور فعالیت دارند در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در مقطعی، در برخی از رشته های کارشناسی ارشد نیز دانشجویان باید به خارج از کشور اعزام می شدند ولی اکنون در تمام مقاطع تحصیلی امکان تحصیل در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور محسوب شده و این امر ایجاب می کند در عرصه های تصمیم گیری های کلان نسبت به این حوزه توجه جدی شود.

شریعتی افزود: دولت یازدهم وارث یک سری نابسامانی هایی در حوزه آموزش عالی بود که تنها راه شناسایی چالش و مهار وضعیت بود که این خود یک گام رو به جلو برای پیشرفت حوزه آموزش علمی کشور است.

وی ادامه داد: در این راستا موضوع آمایش آموزش عالی پس از تلاش هایی که صورت گرفته در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد.

شریعتی گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر از نظر برخورداری از تجهیزات و امکانات یکی از آزمایشگاه‌های بی‌نظیر در کشور است که این مهم در سایه حمایت های مطلوب وزارت نفت شکل گرفته است.

وی افزود: افتتاح این مرکز آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن بخش قابل توجهی از نیازهای آزمایشگاهی دانشگاه خلیج فارس را برطرف می کند. دکترشریعتی در ارتباط با دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: ۱۰ درصد از دانشجوهای استان بوشهر و ۲۵ درصد از دانشجویان مقطع دکترای این استان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در رده دانش یار هستند که این خود نشان از جایگاه والای این دانشگاه است.

شریعتی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های استان بوشهر از دانشگاه خلیج فارس است، اظهار کرد: این امر در کنار برخورداری دانشگاه از هیات های امنا و ممیزی از جمله ظرفیت های دانشگاه های خلیج فارس است که با این ظرفیت ها می توان آینده بسیار درخشانی را برای این دانشگاه ترسیم کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در جشن ۲۵ سالگی دانشگاه خلیج فارس و افتتاح چند طرح به استان بوشهر سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز