خبرگزاری کار ایران

مدیریت بحران اخطار داد؛

بارش برف در ارتفاعات البرز/آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۱۳

مدیریت بحران در خصوص بارش باران و برف و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه ها و لغزندگی جاده های کوهستانی همراه با کولاک و برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،کردستان، کرمانشاه و بارش برف همراه لغزندگی جاده های کوهستانی در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، پیرو اخطاریه شماره ۷۰ مورخ ۹۶/۱۱/۲۷  شدت بارش در کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه ۹۶/۱۱/۲۸: بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر وبالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین  بارش برف در ارتفاعات و لغزندگی جاده های کوهستانی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و بارش برف و باران در جنوب و غرب آذربایجان‌غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، زنجان، جنوب اردبیل،دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران  و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک.

یکشنبه ۹۶/۱۱/۲۹: بارش باران و برف و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و لغزندگی جادههای کوهستانی همراه با کولاک برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،کردستان، کرمانشاه و بارش باران و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و بارش برف در مناطق کوهستانی و لغزندگی جاده های کوهستانی در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و بارش برف همراه لغزندگی جاده های کوهستانی در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران. همچنین وزش باد شدید جنوبی و خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خوزستان و بوشهر که احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان و بوشهر وجود دارد.

دوشنبه ۹۶/۱۱/۳۰: بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و بارش برف درمناطق کوهستانی  و لغزندگی جادههای کوهستانی در جنوب ایلام، شمال خوزستان، جنوب لرستان و استان گلستان. بارش باران و برف در استانهای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی. در این روز وزش باد شدید همراه با گردوخاک در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط  به ویژه استان های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد شد.

همچنین وزش باد جنوب شرقی از بعدازظهر روز شنبه و طی روز یکشنبه موجب مواج شدن سواحل خلیج فارس در استان های خوزستان و بوشهر خواهد شد. بر این اساس لازم است برای تردد شناورهای سبک در این نواحی محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

با توجه به پیش بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می شود:

-تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی بخصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

-با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می شود.

-هشدارهای هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریک از استانها از مراکز پیش بینی استان قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز