خبرگزاری کار ایران

الهام فخاری:

جوانان را درگیر مشارکت‌های اجتماعی شهری کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۰۷

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توانیم گروه‌های جوان‌تر جامعه را در قالب کارآموز کتاب یا کارآموز فرهنگی و اجتماعی درگیر مشارکت‌های اجتماعی کنیم.

به گزارش ایلنا، الهام فخاری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با موضوع هماهنگ‌سازی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: مدیریت شهری جهت مشارکت بیشتر شهروندان رویکرد خود را تغییر داده است و توجه بیشتری به همکاری‌های اجتماعی شهروندان دارد.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که در گذشته جلب همکاری‌های اجتماعی وجود نداشته بلکه تاکید بر این است که حاصل این همکاری‌ها بهبود و مناسب‌تر شدن شرایط باشد.

رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه الگوی شهر دوستدار کودک مصوب و زحمت ادوار گذشته مدیریت شهری و شوراست، اظهار داشت: الگوی شهر دوستدار کودک سندی است که همه می‌دانیم اجرایی شدن آن کاستی‌های بسیاری داشته و هنوز هم کار زیادی انجام نشده است. ان‌شالله ما آن مصوبه را بهتر به سرانجام برسانیم.

فخاری ادامه داد: با توجه به تعداد بازدید و جامعه هدفی که در نمایشگاه کتاب وجود دارد، این نمایشگاه یکی از بهترین میدان‌های عمل اجرایی شدن الگوی شهر دوستدار کودک است.

وی پیشنهاد دیگری هم دراین جلسه ارائه و تصریح کرد: می‌توانیم گروه‌های جوان‌تر جامعه را در قالب کارآموز کتاب یا کارآموز فرهنگی و اجتماعی درگیر مشارکت‌های اجتماعی کنیم. پیشنهاد مشخص من این است که از طریق دانشگاه‌ها، دانشجویان را به عنوان کارآموز فرهنگی – اجتماعی دعوت و مجموعه همکاری‌های خوبی تعریف کنیم. برحسب این طرح هر دانشگاهی تعدادی از دانشجویان خود را در این همکاری سهیم کند تا هم به عنوان تشویق دانشجویان باشد و هم جلب همکاری شهروندی.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فرصت ارزشمند جلب همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: در کنار کانون‌هایی که در سازمان فرهنگی – هنری فعالیت دارند، می‌توان بعضی از امور نمایشگاه کتاب را از طریق سازمان ساماندهی سمن‌ها به سمن‌ها سپرد. برای نمونه سمن‌های دارای مجوز می‌توانند در آموزش جداسازی پسماند کمک کنند و جداسازی پسماند از مبدا را (با تبلیغات محیطی، تمرین اجتماعی یا طراحی‌های خاص و بزرگ) در نمایشگاه فعال کنند.

فخاری اضافه کرد: با توجه به محیط معنوی مصلی امام خمینی (ره) می‌توانیم از قاریان جوان دعوت کنیم. آوای این قاریان می‌تواند در اوقات شرعی و سایر زمان‌ها با قرائت قرآن و اذان برای مردم تجربه معنوی خوبی پدیدآورد.

وی به الگوی شهرهای توسعه یافته نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در این کشورها می‌بینیم که به مردم فرصت می‌دهند جای نشستن و رفع خستگی داشته باشند، برای حفظ سلامتی زیاد روی پا نایستند و این ویژه گروه سنی خاص یا کهنسالان هم نیست و شرایط باید طوری باشد که شهروندان بتوانند بنشینند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یادآور شد: در این خصوص می‌توانیم از سمن‌ها و گروه‌های طراحی کمک بگیریم و فراخوان فوری بدهیم تا با حداقل مواد بهترین خدمت را ارائه کنیم.

فخاری با بیان اینکه می‌توانیم پنل‌های نظام پیشنهاد شهروندی را در محیط نمایشگاه کتاب مستقر کنیم، عنوان کرد: باید این پنل‌ها در طرح مسائل شهری به صورت عام یا با تمرکز بر مسئله‌ای خاص به صورت آزاد برگزار شود. شاید بخشی از پیشنهادهای این پنل‌ها به طنز‌ بیان شوند اما اگر حتی ۱۰ درصد پیشنهادات خاص و درستی هم ارائه شود، می‌توان راه‌حل‌های خوبی به دست ‌آورد و بعد از دوره زمانی نمایشگاه نیز کتاب شهروندی را براساس این پنل نظام پیشنهادات منتشر کنیم.

وی به عنوان رئیس شورای استان تهران به مدل مصرف حداقل کاغذ از سوی شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه، اشاره و بیان کرد: باید دید برای کاهش مصرف کاغذ چه راهکاری موثر است و چه آموزش‌هایی کارایی دارد. لازم است شهرداری خود نخستین کاهش‌دهنده مصرف کاغذ و مجری روش‌های بدون کاغذ باشد. در این مورد می‌توانیم از استارتاپ‌ها کمک بگیریم.

رئیس شورای استان تهران تاکید کرد: در اینجا درخواست می‌کنم که شرکت‌ پست و استارتاپ‌هایی که فعال شدند برای جابه‌جایی بسته‌های خرید کتاب مردم کل استان تهران را پوشش دهند. به هر حال استان تهران استانی نابرخوردار است و باید توجه ویژه و خاص شهروندی به شهرستان‌های استان تهران داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز