خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور با اشاره به حوادث خیابان پاسداران؛

می‌دانستیم این جریان به دنبال کشته‌سازی عوامل خود است/اکثریت این جریان، صف‌شان را از اقلیت آشوبگر جدا کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۴۷

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حادثه اخیر نیروی انتظامی به خوبی قدرت و هوشمندی خود را به اثبات رساند، اظهار داشت: ما می‌دانستیم این جریان به دنبال کشته‌سازی از عوامل جریان خود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی (وزیر کشور) در مراسم تشییع شهدای خیابان پاسداران؛ با بیان اینکه امیدوارم عامل و عارف به خون شهدا باشیم، گفت: ما سال‌هاست که با توطئه و دشمنی دشمنان مواجه بوده، هستیم و خواهیم بود. شیطان همیشه با هویت مستقل اسلامی، آزادی و غیرت اسلامی و انسان در تضاد است. همیشه سربازان شیطان بر علیه حق اقداماتی را خواهند داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در دی ماه گذشته مجموعه اقداماتی براساس برخی شرایط اجتماعی و اقتصادی به وجود آمد که باعث شد، دشمن بتواند از این فرصت استفاده کرده و اغتشاش ایجاد کنند، گفت: البته نیروی انتظامی با صبوری و هوشمندی اقتدار توطئه ها را در حوادث اغتشاشات دی ماه از بین برد.

وزیر کشور ادامه داد: همه ما می دانیم دشمن به دنبال حوادث دیگری در زمینه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است و عده قلیلی با عنوان مشخصی برای اعتراض های واهی و برای این که امنیت کشور را به خطر بیاندازند، اقداماتی را انجام دادند و سعی کردند کشور را که در منطقه ناامنی واقع شده و از امنیت برخوردار است، به ناامنی بکشانند و ایران را در دنیا ناامن جلوه دهند اما نیروی انتظامی که مظهر اقتدار و نظم و امنیت داخلی کشور است و در همه مرزها و شهرها حضور مقتدرانه دارد با تلاش و جدیت در مقابل این افراد ایستاد و با هوشمندی جلوی این افراد را گرفت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نیروهای دلاور سلحشور و مومن ولایی نیروی انتظامی و همه آنهایی که در لباس مقدس نیروی انتظامی و نظامی و امنیتی هستند منتظران شهادت هستند، تصریح کرد: هر چند برای جامعه سخت است از دست دادن عزیزی که پیمان خون بسته است با انقلاب اسلامی. ما همه داغدار و متاسف هستیم و تسلیت اصلی ما به خانواده‌های شهدای گرانقدراست و صبر از خداوند متعال برای آنها درخواست می‌کنیم اما این مانع از رشادت، شهادت طلبی و انجام ماموریت‌ها و وظایف ما نیست. طراحی و توطئه‌ای که در این واقعه شده بود این بود که موضوع را از یک کانون کوچک با تهییج و تهدید و ایجاد اغتشاش‌ها در مناطق مختلف دامنه آن را در سطح ملی و همه کشور بگسترانند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و اخبار دقیقی که ما داریم؛ هدف این بوده است که از نقطه شروع و درگیری‌هایی که ایجاد می‌کنند عواطف و احساسات جریان خودشان را در سراسر کشور بر حمایت از این گروه اقل افراطی خشونت‌طلب جذب کنند و در سراسر کشور در جاهایی که کانون اقلیت‌ها و کانون جریان‌های اجتماعی اقلی است کشور را دچار تلاطم کنند. بعداز خویشتن داری، درایت، مدیریت و صبری که نیروی انتظامی و شورای تامین در تهران در آن شب‌ها به عمل آورد و با هدایت‌هایی که شد  عملیات به نحو مطلوبی ساماندهی شد.

وزیر کشور با اشاره به اطلاعاتی که درباره این حادثه در اختیار دارند، گفت: ‌ما اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به دنبال کشته سازی بودند و تا بتوانند با دادن کشته انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند اما باز نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و با همه اقداماتی که ناشی از تعقل، خردورزی، هوشمندی و احساس مسئولیت این نیرو بود تلاش کرد تا این مهم اتفاق نیفتد ما مطلعیم از برنامه‌های همه گروه‌هایی که به دنبال ایجاد بحران در کشور هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: برای نیروی انتظامی سهل است که بخواهد یک واقعه‌ای را با صد الی دویست نفر یا پانصد نفر یا هزار نفر به عنوان کسانی که به حقوق عمومی تجاوز می‌کنند و امنیت عمومی را مورد خدشه قرار می‌دهند و موجب نارضایتی مردم می‌شوند، برخورد سریع و قاطع داشته باشد اما ما می‌دانستیم آنها به دنبال چه چیزی هستند و چه اهدافی را دارند نگرانی عمده ما این بود که در جریان عملیات خود آنها اقدام به کشتن خودشان بکنند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما از این موضوع مطلع بودیم بنابراین نیروی انتظامی فرصت داد و کار اطلاعاتی دقیق کرد و تمام سرشاخه‌های آنها را شناسایی و درست در زمانی که تمام اتمام حجت‌ها بر همه اینها تمام شد ظرف 10 دقیقه نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام داد. ما اقتدار و شجاعت را در خرد و عقلانیت می‌دانیم. ما اعتبار شجاعت را در کاهش هزینه‌ها می‌دانیم و شمایی که این عزیزان را به ناحق و مظلومانه شهید کردید کار خیلی مهم امنیتی انجام ندادید.

او ادامه داد: ‌یک بی‌عقل خشونت‌طلب افراطی پشت یک ماشین نشسته و به انسان‌های بیگناهی که مطلع از اطرافشان نیستند حمله می‌کند نمونه این عملیات‌ها را ما در جریان خشونت طلب افراطی کفر داعش دیده‌ایم. ما می‌دانستیم کسانی که به ظاهر از عرفان و عشق و آزادی صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه و تیغ و درفش وارد می‌شوند. برای همین خواستیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آنها جدا شود ما انتظار داشتیم و داریم که جریان اکثریت با عقلانیت منطق و درایت شناسایی کنند این جریان اقلیت افراطی وابسته را و صف خود را از این افراد جدا کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقدر ما در برخورد با خشونت و افراط لحظه‌ای تردید نمی‌کنند، تاکید کرد: امیدوارم به لطف خداوند متعال و هدایت‌های مقام معظم رهبری ما بتوانیم به وظایف خود در عرصه امنیت داخلی و انتظامی و انتظامات عمومی کماکان علمدار و پرچمدار این جبهه باشیم و ما آماده‌ایم با هر آنچه که مصلحت خدا باشد و بر ما مقدر باشد سر تسلیم و رضا در مقابل این مقدرات فرود می‌آوریم و شهادت بالاترین آرزوی تک تک همه نیروهایی است که لباس مقدس انتظامی را بر تن کرده‌اند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند با سیل عظیم جوانمردان متدین ولایی مواجه هستند که کمترین آنها عشقشان، علاقه‌شان و هدفشان وصال درگاه احدیت و حق تعالی است؛ کسی نیست که در این نیرو در این لباس مقدس که فکر و ذکرش وصال به درگاه حق تعالی نباشد و این آرزوی همه ما است. در این مسیر آرزو با آن هدف همه اقداماتی را که برای امنیت اسلام و ایران عزیز لازم است انجام می‌دهیم و امیدوارم خداوند به همه ما توفیق درک و معرفت عطا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز