خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل خبر داد:

آغاز فصل جدیدی در روابط تهران و توکیو در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۴۳۴

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از برگزاری سومین اجلاس تجهیزات پزشکی ایران و ژاپن خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن اسدی لاری ضمن اعلام این خبر گفت: این اجلاس به همت گروه تجهیزات پزشکی ژاپن (OMETA) که متشکل از ۱۶۸ شرکت تجهیزات پزشکی است، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این اجلاس بیش از ۶۰ شرکت ژاپنی مشارکت دارند، اظهار داشت: مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و قریب، عضو کمیته فنی تجهیزات پزشکی و رییس هیات امنای صرفه‌‌جویی ارزی در معالجه بیماران، سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی را تبیین کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل افزود: بازار تجهیزات پزشکی ایران، وضعیت واردات، همکاری‌‌های متقابل، ساخت تجهیزات پزشکی، انتقال دانش و فناوری تجهیزات پزشکی و همکاری‌‌‌‌های تحقیق و توسعه از جمله موضوعاتی بود که توسط مسائلی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به آن پرداخته شد و شرکت‌های خارجی نیز متقابلا نقطه‌‌نظراتشان را در این زمینه‌ها بیان کردند.

اسدی لاری اضافه کرد: انتظار این است که بعد از باز شدن فضای سیاسی بین دو کشور و نیز تعهد سیاسی مقامات عالی‌‌رتبه دو کشور ایران و ژاپن و همچنین امضای سند همکاری‌‌‌های اقتصادی و تامین مالی بین دو کشور که بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است، اقدامات بسیار مناسبی در راستای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت صورت گیرد.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین مقام‌های ایرانی و ژاپنی تصریح کرد: سرپرست سفارت ایران در ژاپن نیز از برگزاری مطلوب مذاکرات و حمایت جدی کشور ژاپن از حوزه سلامت و گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت خبر داده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌‌الملل با اشاره به امضای دو پروژه همکاری مشترک در زمینه سلامت خاطرنشان کرد: می‌توان گفت فصل جدیدی در روابط نظام سلامت دو کشور و همچنین حمایت دولت ژاپن از اقدام‌های وزارت بهداشت ایران ایجاد شده است و امیدواریم که به اهداف و نتایج مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز