خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان به ایلنا خبر داد:

پرداخت وام‌ کارآفرینی به تشکل‌های جوانان از اول اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۱۳۸

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت وام‌ کارآفرینی به تشکل‌های جوانان از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

محمد مهدی تندگویان(معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان داشت: ۳۰ درصد از تشکل‌های ثبت شده در وزارت ورزش و جوانان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که تشکل‌های مردم نهاد را تشکیل می‌دهند، جوانان هستند، گفت: از بین دو هزار تشکل نیز ۳۰ درصد در حوزه آسیب‌ها فعالیت می‌کنند که البته از منظر وزارتخانه فعالیت آنها به صورت کارآفرینی است که موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه بیان داشت: فعالیت بسیاری از تشکل‌ها در رابطه با زنان سرپرست خانوار و کودکان کار است که تشکل‌های مورد تایید این وزارتخانه در حال ساماندهی این مسائل هستند.

تندگویان با تاکید بر اینکه کارآفرینی از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: حتی برخی از موضوعات مربوط به اعتیاد را نیز تشکل‌های وزارت ورزش و جوانان ساماندهی می‌کنند، البته در راستای کارآفرینی برای اعضایی که برای آن تشکل فعالیت می‌کنند که در نهایت منجر به ساماندهی در این حوزه می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره بهادادن به جوانان و هموارکردن مسیر برای تکیه‌زدن آنها بر مسندهای مدیریتی بیان داشت: به عنوان وزارت ورزش و جوانان حوزه انتخاب جوانان در پست‌های مدیریتی به ما مربوط نمی‌شود و ساماندهی آنها و پیگیری امور مربوطه در این زمینه را از نهادهای ذی‌ربط انجام می‌دهیم.

تندگویان با بیان اینکه در حوزه اشتغال از ردیف بودجه ارزی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت کار تحت عنوان صندوق کارآفرینی برای اشتغال‌آفرینی جوانان داده شده است، گفت: نهادی که باید ساماندهی اساسی را انجام دهد وزارت کار است، اما در ستادهای ساماندهی ما که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود، این مساله در حال پیگیری است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هنوز در بسیاری از این جلسات حتی نماینده‌ای از طرف وزارتخانه‌ها به این ستاد معرفی نشده است؛ اما در هر صورت در این ستاد گزارش پایش عملکرد از وزارتخانه‌ها گرفته می‌شود که چه میزان توانسته‌اند در این زمینه موفق باشند.

وی تصریح کرد: اعتباری در رابطه با این موضوع به وزارت ورزش و جوانان تعلق نگرفته است، فقط در حوزه تشکل‌های خودمان که بخش زیادی از آنها کارآفرینی می‌کنند بودجه محدودی داریم که از طریق صندوق کارآفرینی امید تامین خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این قول را می‌دهیم که از اول اردیبهشت وام‌های کارآفرینی با سود چهار درصد را با توافقی که با صندوق کارآفرینی امید انجام داده‌ایم به تشکل‌ها پرداخت کنیم؛ یعنی این وام‌ها از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز