خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان در گفت‌وگو با ایلنا:

جزییات امریه سربازی در تشکل‌های مردم نهاد/ جوانان فعال در سمن‌ها حداقل ۶ ماه امریه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۶۶

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تفاهمنامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح امضا شده است که طی آن مشوق‌هایی برای تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانان در نظر گرفته شده است.

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با حمایت از تشکل‌ها و سمن‌ها به خصوص در حوزه مهارت‌آموزی بیان داشت: طبق تفاهمنامه‌ای که بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح امضا شده است، برای سازمان‌های مردم‌نهاد این امکان ایجاد شده است که در رابطه با اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان توسط این تشکل‌ها مشوقی برای آنها در نظر گرفته شود و طبق این توافق تشکل‌های کارآفرین در حوزه جوانان به خصوص تشکل‌هایی که در حوزه روستایی و شهرستانی فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی می‌کنند، بتوانند به عنوان یک مشوق بخشی از خدمت خود را در همان تشکل طی کنند. توافقات آن صورت گرفته است و این موضوع مورد توافق دو طرف است.

تندگویان در پاسخ به این سوال که براساس این تفاهمنامه آیا به مشمولان خدمت سربازی کسری خدمت تعلق می‌گیرد یا خیر بیان داشت: خیر، این مشوق ها شامل کسری خدمت نمی‌شود.

وی افزود:  بر اساس این مشوق ها افرادی که در تشکل ها فعالیت می‌کنند امریه می‌گیرند به این معنی که بخشی از سربازی را در سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اشتغال و کار آفرینی می‌گذرانند که حداقل زمان آن ۶ ماه است. قرار شد یک کمیته مشترک ذیل تفاهمنامه به وجود بیاید تا در این کمیته مشترک براساس تخصص‌ها و مدل اشتغال و کارآفرینی که ایجاد می‌شود یک جدول طراحی شود که براساس این جدول یک دستورالعمل اعلام می‌شود که اگر مدت زمان امریه بیشتر یا کمتر شد شامل حال کدام تشکل‌ها و با چه مدل اشتغال‌آفرینی می‌شود؛ اما در نهایت حداقل مدت زمان امریه ۶ ماه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هر سازمان مردم‌نهاد می‌تواند در راستای این تفاهمنامه فعالیت کند، بیان داشت: تشکل‌هایی که در حوزه اشتغال‌آفرینی و کار فعالیت می‌کنند و مورد تایید وزارتخانه هستند به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند و افراد ذکوری که در این تشکل‌ها فعال هستند از این مشوق‌ها استفاده می‌کنند بنابراین تاییدیه اول با وزارت ورزش و جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر در وزارت ورزش و جوانان دو هزار تشکل ثبت شده مردم‌نهاد در حوزه جوانان وجود دارد که این رقم در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این است که این تشکل‌ها تا پایان دولت به ۶ هزار نیز برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز