خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

ایرانیان 40 درصد بیشتر از مقدار مطلوب، کالری دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۸۴

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان کالری مصرفی در غذای ایرانیان بیش از حدمتوسط است، گفت: ایرانیان 40 درصد بیشتر از مقدار مطلوب، کالری دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی درخصوص متوسط کالری مصرفی مردم گفت: میزان انرژی و کالری مصرفی در غذای ایرانیان بیش از حدمتوسط است، در 20 سال گذشته متوسط دریافت انرژی روزانه، حدود دو هزار کیلو کالری بوده و بعد به 2659 کیلو کالری رسید و اکنون به 3050 کیلو کالری در روز افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف کالری به میزان مطلوب برای زنان دو هزار کیلو کالری و برای مردان نیز 2300 کیلو کالری است، گفت: یعنی ایرانیان به طور متوسط 40 درصد بیشتر از مقدار مطلوب کالری دریافت می کنند.

حریرچی خاطرنشان کرد: مصرف سرانه قند و شکر ایرانیان 38 درصد، مصرف روغن بیش از 20 درصد و مصرف نان و غلات و برنج و نشاسته نیز 5 درصد بیشتر از میزان توصیه شده است و درمجموع، دریافت غذای اضافی و کم تحرکی در ایرانیان به چاقی و اضافه وزن منجر می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ایرانیان سالانه دو بار به پزشک عمومی و 1.87 بار به متخصص مراجعه می کنند، از هر 1000 نفر ایرانی 118 نفر در سال بستری می شوند و به طور میانگین، مراجعه ایرانیان به پزشک عمومی کمتر از کشورهای مشابه است.

 حریرچی افزود: از سال 74 با تصویب قانون بیمه همگانی و اجرای آن، اجرای نظام نوین اداره بیمارستان ها و طرح کارانه در بیمارستان های دولتی، همواره بخش دولتی با تاخیر در پرداخت ها مواجه بوده است، این تاخیر در پرداخت ها از سه ماه تا 18 ماه بوده و متوسط تاخیرها در 20 سال گذشته هشت و نیم ماه بوده است.

وی افزود: میانگین مراجعه ایرانیان به پزشک عمومی کمتر از کشورهای مشابه، مراجعه به متخصص و میزان هزینه کرد برای دارو بیشتر از کشورهای مشابه و همچنین میانگین بستری در بیمارستان ها نیز کمتر از کشورهای مشابه است، همچنین بسته خدمات سلامت ایرانیان شامل خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی که یا بیمه ها تحت پوشش قرار دادند یا در مراکز دولتی ارائه می شود، بیش از کشورهای مشابه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز