خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در وین:

بیش از ۹۰ درصد گردش مالی مواد مخدر در سیستم‌های کشورهای غربی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۹۲

وزیر کشور با اشاره به تاکید مقامات سازمان ملل در اجرای قوانین مربوط به پولشویی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این رابطه اقدامات خوبی داشته است اما سوال ما این است که با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد گردش مالی مواد مخدر در سیستم های کشورهای غربی انجام می‌شود اگر درست می‌گویند باید در این کشورها جلوی این گردش مالی را بگیرند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه شصت و یکمین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در رابطه با موضوعات منطقه به خصوص افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان که بر اساس آمارها به ۹۰۰۰ تن رسیده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: در این دیدار قرار شد سازمان ملل همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که پیشانی مقابله و مبارزه با مواد مخدر است، داشته باشد. همچنین در خصوص اجرای طرح معیشت جایگزین و توسعه پایدار در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت، طرحی که ایران و افغانستان آن را تهیه کردند که سازمان ملل هم باید نماینده تام الاختیار خود را معرفی کند تا آن را اجرایی کنیم که قرار شد این کار از طرف آنها زودتر انجام شود.

وزیر کشور تاکید کرد: فروش مواد مخدر در فضای مجازی طبق آمارهای جهانی ۵۰ درصد رشد داشته همچنین اعتیاد زنان بر اساس همین آمار ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد که همه اینها خطرات جدی برای تمام کشور ها دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طبق گفته های معاون دبیرکل سازمان ملل، ایران به تنهایی ۴ برابر سایر کشورها انواع مواد مخدر کشف می‌کند که از جمهوری اسلامی ایران بدلیل اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر کردند، گفت: همکاری های سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان در قالب jpc که مورد نظر معاون دبیرکل سازمان ملل هم بوده باید تقویت شود.

 وی ادامه داد: آنها قول دادند که حمایت بیشتری را در سطح بین المللی از نظر سیاسی، مقررات و قوانین، تجهیزات و کمک‌های اطلاعاتی داشته باشند از سوی دیگر ما از آنها کمک مالی نخواستیم چون تا کنون همچین کاری نکرده اند و در آینده هم انجام خواهند داد اما در حوزه کمک های اطلاعاتی که بحث مهمی در زمینه مقابله و مبارزه است  تاکید داشته و داریم.

وزیرر کشور تاکید کرد: در زمینه پولشویی نیز همواره توصیه می‌کنند که اقدامات مربوط به پولشویی را اجرا کنیم که جمهوری اسلامی ایران در این رابطه اقدامات خوبی داشته است اما سوال ما این است که با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد گردش مالی مواد مخدر در سیستم های کشورهای غربی انجام می‌شود اگر درست می‌گویند باید در این کشورها جلوی این گردش مالی را بگیرند و سرنخ‌های افرادی که از فروش و تولید مواد مخدر تجارت می کنند به ما بدهند اما تاکنون اطلاعات یک مورد هم ارائه نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز