خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی رشد ۵ درصدی سفرهای نوروزی ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۰۴

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروری ۵ درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه رزمایش ترافیکی نوروز گفت: ویژگی اصلی سفرهای نوروزی حجم انبوه مسافرت‌ها و بخش عمده رانندگان شخصی هستند.

وزیر راه درباره مدیریت جاده گفت: مدیریت جاده چند وجه دارد؛ مسئولان ناجا، هلال احمر و اورژانس و مردمی که به سفر می روند، باید جاده را مدیریت کنند.

او با بیان اینکه رانندگان در زمان خستگی و خواب آلودگی به هیچ وجه رانندگی نکنند، تصریح کرد: امسال پیش بینی رشد ۵ درصدی سفرها را در نوروز داریم. همچنین روزهای ۲۸ اسفند، ۴ و ۸ فروردین روزهای اوج سفر خواهد بود.

وزیر راه با تاکید براینکه در روزهای اوج باید با صبر و حوصله وارد جاده شوند، تصریح کرد: در خروجی های تهران به سمت شمال، قم و مشهد حجم بسیار بالای خودرو خواهیم داشت. ۶۷۴ راهدارخانه، ۱۲۰۰ اکیپ راهداری و ۲۲۰۰ ماشین آلات راهداری خدمات ارایه می کنند همچنین تمام دوربین های نظارتی و تصویری فعال خواهند بود.

او با بیان اینکه سرعت میانگین خودروهای عبوری حتما در نوروز اندازه گیری می شود، تصریح کرد: متخلفان به پلیس معرفی می شوند. همچنین ۹۰۰ هزار صندلی در حمل و نقل عمومی جاده ای برای نوروز فراهم شده است و از مردم می خواهم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی بین شهری استفاده کنند.

وزیر راه خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد امکان از حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی استفاده کنند.

او تاکید کرد: اولین خواسته ما این است خسته و خواب آلود رانندگی نکرده و سرعت مطمئنه را لحاظ کنند. تعداد بسیاری از سفرها به صورت خانوادگی است. برخی برای اولین بار به سفر می روند و با مختصات جاده آشنایی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز