خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۱۱

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی از آغاز راه‌اندازی باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشوراز هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی الهیارترکمن این مرکز از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و اجرای سیاست های وزیر آموزش و پرورش درخصوص تکریم فرهنگیان بازنشسته و استفاده از تجارب ارزنده و ۳۰ ساله پیشکسوتان باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان ابتدا در مراکز استان‌ها و در ادامه در شهرستان راه اندازی می شود.

الهیار یکی از ضعف‌های نظام اداری را عدم پرورش نیروهای جایگزین و مستندسازی تجارب بازنشستگان برشمرد و خاطرنشان کرد: در جای جای سند تحول بنیادین روی اصلاح نظام اداری و استفاده از ظرفیت‌های پیشکسوتان تأکید شده است.

وی ادامه داد: احساس تکریم در پیشکسوتان، ایجاد انگیزه و تقویت اراده و اعتماد به نفس در آنها، استفاده از ظرفیتها و تجارب آنها در بعد مدون و مستندسازی، ارتقاء و انتقال تجارب به نیروهای جوان با قرارگرفتن در یک پروسه زمانی معینی در کنار پیشکسوتان از جمله مزایای این طرح خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنهاو غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته ها از جمله اهداف تأسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: استان ها باید برای راه اندازی باشگاه مذکور مکان‌هایی را با مشخصات تعیین شده معرفی کنند که ازجمله می توان به دسترسی آسان برای بازنشستگان، فضای مطلوب،جذاب و دارای فضای سبز، وجود اتاق هایی جهت استراحت و کلاس های آموزشی، داشتن اتاق ویژه معاینات پزشکی، سالن اجتماعات، اتاق فناوری و کامپیوتر، امکانات ورزشی و استقرار صندوق قرض الحسنه و... اشاره کرد.

الهیار از ارسال بخشنامه مربوط به استان ها خبر داد و افزود: تاکنون ۴ استان شهر تهران، البرز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای تاسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی اعلام آمادگی نموده اند و فضاهای دارای شرایط ایجاد باشگاه را معرفی کرده اند.

وی گفت: در مرحله اول باشگاه پیشکسوتان در ۲ استان تهران و البرز در هفته آینده و در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در هفته معلم به بهره برداری می رسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تصریح کرد: باشگاه پیشکسوتان فرهنگی تهران در جوار باشگاه فرهنگیان میدان حر خیابان کاشانی هفته آینده افتتاح می شود و دارای، چهل واحد اقامتی، سالن جلسه، سایت کامپیوتر و رستوران است و باشگاه پیشکسوتان فرهنگی استان البرز در مهرشهر کرج و با امکاناتی از جمله سالن اجتماعات، کتابخانه ، سالن ورزشی ، فضای رفاهی، اتاق معاینه، سلامت و مشاوره و ... تا قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای مرحله دوم این طرح ، تاکنون ۵ استان ازجمله فارس، هرمزگان، مازندران، اصفهان و زنجان اعلام آمادگی کردند که در ۶ ماهه اول سال ۹۷ باشگاه های مذکور افتتاح می شوند و پیش بینی می شود ۸۰ درصد استان ها تا پایان سال ۹۷ صاحب باشگاه های پیشکسوتان فرهنگی شوند و ۲۰ درصد باقی مانده در سال ۹۸ اقدام کنند.

الهیار خاطرنشان کرد: بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارد و کلیه هزینه های جاری آن توسط آموزش وپرورش و از طریق بودجه های استانی تأمین می شود، اما مدیریت و برنامه های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان تهیه و اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز