خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم به ایلنا خبر داد؛

بازگشت ۵۲۳ نخبه ایرانی به کشور/ برگزاری دوره‌های مشترک با ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۷۷

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به بازگشت ۵۲۳ نخبه ایرانی به کشور طی دو سال گذشته گفت: برنامه‌ ما برای ایرانیان مقیم خارج این است که هم در بعد پژوهشی از توانمندی آنها استفاده کنیم و هم اینکه آنها برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده به ایران بیایند.

حسین سالارآملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶، در مجموع ۴۲۳ پروژه تحقیقاتی مابین اساتید دانشگاه‌های ایران و اساتید دانشگاه‌های بزرگ دنیا منعقد شده و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اعلام اینکه در سال ۹۶ تعداد دوره‌های مشترک ما با ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به ۱۹ عدد رسیده است، گفت: عمده کشورهایی که همکاری داریم، اروپایی هستند؛ البته چند دانشگاه روسی هستند که با آنها نیز دوره‌های مشترک دکتری و ارشد در برخی رشته‌ها برقرار کردیم.

سالارآملی با بیان این مطلب که در این بازه زمانی در مجموع ۱۹۶۰ نفر از دانشمندان، اعضای هیات علمی و اساتید خارج از کشور برای سمینارها و دورهای آموزشی و هدایت دانشجویان ایرانی وارد کشور شدند، افزود: بر همین اساس هفته‌ای ۱۱ هیات خارجی می‌آمدند و از طرف دیگر در بازه زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برای اولین بار ۱۸ دانشگاه برتر ایران در رتبه بندی دانشگاه های دنیا قرار گرفتند.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۵۲۳ نفر از نخبگان ایرانی در خارج از کشور طی ۲ سال گذشته به ایران آمدند، گفت: برنامه‌ ما برای ایرانیان مقیم خارج این است که هم در بعد پژوهشی از توانمندی آنها استفاده کنیم و هم اینکه آنها برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده به ایران بیایند.همچنین به عنوان استاد راهنما،  راهنمایی دانشجویان ما را در مقطع دکتری به عهده بگیرند یا اینکه به ایران بیایند و بمانند.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه در سال آینده امیدواریم این روال و آمدن نخبگان ایرانی از خارج کشور به ایران توسعه بیشتری پیدا کند، گفت: محور کار ما بر این اساس است که ایرانیان در هر جای دنیا می‌توانند به ایران بیایند و به کشور و جامعه علمی و فناوری خدمت کنند.این موضوع در اولویت شعارهای ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز