خبرگزاری کار ایران

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در نشست خبری:

کاهش ۵ درصدی وابستگی بودجه به شهریه در سال ۹۷/در مناطق محروم افزایش شهریه نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۵۶۰

ولایتی از کاهش 5 درصدی وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه‌ها خبر داد و گفت: در مناطق محروم افزایش شهریه نداریم و متتاسب با درجه محرومیت از دانشجویان شهریه می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی (رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد) در نشست خبری خود در بیمارستان مسیح دانشوری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: روز گذشته بودجه سال ۹۷ در هیات امنای دانشگاه آزاد تصویب شد که مشخصات و ویژگی هایی متفاوت با بودجه سالهای گذشته دارد. ازجمله اینکه 5 درصد وابستگی بودجه به شهریه ها کاهش یافته است. در مناطق محروم هم افزایش شهریه نداریم و متتاسب با درجه محرومیت از دانشجویان شهریه می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد از کل بودجه۹۷ به پژوهش اختصاص دارد، عنوان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال نیز برای جذب اعضای هیات علمی جوان اختصاص داده شده است. یکی از مشکلات کشور این است که تحصیلکرده‌ها دچار بیکاری هستند و یکی از راه‌های مبارزه با این مشکل جذب افراد نخبه و فارغ‌التحصیلان است و دانشگاه آزاد برای اولین بار بودجه‌ای ۲ هزار میلیارد ریالی برای این امر اختصاص داده است. ۱۴ هزار نخبه تاکنون حذب شده‌اند که ۶۰ درصد آنها از دانشگاه آزاد و بقیه از دانشگاه‌های دولتی هستند.

ولایتی با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد نیز افزایش یافته است، گفت: در بودجه ۹۷ از تمامی منابع موجود دانشگاه آزاد استفاده خواهیم کرد؛ ازجمله فعال کردن زمین‌های زراعتی و باغ‌های وقفی دانشگاه آزاد به عنوان درآمدهای خارج از بودجه است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: برای اولین بار ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اقتصاد دانش بنیان به بودجه اختصاص داده شده است و این زمینه فراهم شده که دانشگاه آزاد با بخش‌های مختلف کشور که نیاز به دانش تخصصی دارند ازجمله موسسه استاندارد همکاری کند. در این راستا با موسسه استاندار تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که ۳۰۰ آزمایشگاه تخصصی دانشگاه آزاد در مناطق مرزی، در جهت کنترل کیفیت اجناس وارداتی و صادراتی استفاده شوند که این امر  برای حفظ آبروی کشور و ارزش و اعتبار صادرات کشور است.

ولایتی با اشاره به برخی حواشی درباره ساخت و ساز بلااستفاده در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد، عنوان کرد: در دوره مدیریت قبلی دانشگاه ازاد به مدیر یکی از واحدها تکلیف می‌شود، ساختمانی بسازد و او اعلام می‌کند نیازی نداریم و چون مقاومت می‌کند عزل شده و کس دیگری می‌آورند و نزدیک به 30 میلیارد خرج ساختمانی می‌شود که هنوز بی‌استفاده است؛ این پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد نحوه تعیین حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تابع مصوبات دولت هستیم، در پاسخ به اظهاراتی که در مورد اختلاف بین مدیران ارشد دانشگاه آزاد مطرح می‌شود، گفت: اختلاف از طرف کسانی است که نمی‌خواهند دانشگاه آزاد به جلو برود. سابقه ندارد افراد رده‌های بالای دانشگاه آزاد از تجربه و تحصیلات بالایی برخوردار باشند. مبارزه با ولنگاری مالی و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و ساخت و سازهای بی‌جهت و بی‌کاربرد در دستور کار است؛ کسانی آرزو می‌کنند مدیریت جدید دانشگاه ازاد موفق نشود.

وی ادامه داد: بودجه دانشگاه آزاد در سال 97، 72708 میلیارد ریال است که 5712 میلیارد ریال آن سرمایه‌ای و 66465 میلیارد آن هم هزینه‌ای است.

ولایتی درباره موضوع قطع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیأت علمی دو شغله، گفت: بسیاری از این افراد عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه های دولتی بودند، یعنی همه وقت خود را به دانشگاه فروخته بودند و در کنار آن به عنوان عضو هیأت علمی تمام وقت هم با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند و این موضوع مانند آن است که یک فرد به جای 24 ساعت، 48 ساعت زمان داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی قصد داشتند این موضوع را سیاسی جلوه دهند، در صورتی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و اگر بخواهیم دقیق باشیم، این افراد باید حساب و کتاب گذشته را هم پس بدهند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه دولت مبنی بر قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و  عضویت دانشگاه در این سامانه گفت: ان شاءالله این کار درسال جدید در دانشگاه آزاد اسلامی عملی خواهد شد. معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره کل پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی نرم افزاری را تعریف کرده اند که همه درآمدها و هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می گیرد. این در حالی است که تا پیش از این شفاف سازی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز