خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد:

راه‌اندازی سفر عمره درسال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۹۷

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که حج سال آینده؛ حجی مطلوب باشد تا در نتیجه مقدمات سفرعمره نیز فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۹۶ با اشاره به هماهنگی و وحدت موجود میان بعثه و سازمان حج تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی های صورت گرفته آرامش خوبی در حوزه حج و زیارت وجود دارد و انتظار داریم در سال ۹۷ شاهد برگزاری حجی آرام و مطلوب باشیم تا انشاءالله مقدمات سفرعمره نیز در سال آینده فراهم شود.

در جلسه امروز آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت ازاعزام زائران حج آینده به عربستان از اوایل ماه ذی القعده خبر داد و حداقل طول سفر را ۲۸ و حداکثر آن را حدود۴۰ روز اعلام کرد.

آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره نیز در این باره افزود: ثبت نام قطعی بیش از هفتاد هزار از دارندگان فیش های اولویت دار در کاروان ها انجام شده است و ثبت نام ظرفیت باقیمانده در برخی استانها نیز با آرامش ادامه دارد.

درادامه این جلسه آقای محمد آزاد معاون معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز درحوزه حج و زیارت گزارش داد و حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ازدست اندرکاران این حوزه خواست با اطلاع رسانی از راههای مختلف؛ موجبات آرامش خاطر هرچه بیشتر زائران را در سفر های زیارتی فراهم آورند.

این جلسه با گزارش آقایان مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و محمد جواد دانشیار مدیرعامل شرکت شمسا درباره دوره های نوروزی عتبات ادامه یافت و آقای آقایی اظهارداشت: با   برنامه ریزی انجام شده امسال شاهد بیشترین اعزام کاروان و سفرهوایی به عتبات خواهیم بود.

درادامه دکترسیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمربه افزایش ده درمانگاه درکربلا، نجف و کاظمین برای ارائه خدمات بهتر به زائرات عتبات درایام نوروز اشاره کرد و افزود: درحوزه حج نیز تعداد درمانگاهها و ترکیب نیروهای درمانی در مدینه منوره مشخص شده و در خصوص مکه مکرمه نیز رایزنی با کارشناسان سازمان حج و زیارت ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درپایان این جلسه پیشاپیش فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سال جدید برای مردم ایران و ملت های مسلمان سالی پربار و پر برکت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر به برخی حرکات سازماندهی شده در کشور اشاره کرد و با یادآوری ضدیت دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: درحالیکه دشمن درحال فتنه انگیزی است و به اخبار جعلی و دروغ دامن می زند مسئولان باید هوشیار باشند و از تبدیل شدن این حرکات به بحران جلوگیری کنند. 

وی با اشاره به اختلافات اروپا و آمریکا ودیگر قدرتها درخصوص مسایل اقتصادی گفت: برای عبوراز فتنه های دشمنان که هر روز گسترده تر می شود، همه باید در تقویت وحدت داخلی بکوشیم و مسیری را بپیماییم که رضای پروردگار را بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز