خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی تاکید کرد:

مبارزه با قاچاق در گرو حمایت همه دستگاه هاست

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۶۵۰

وزیر کشور گفت: توفیق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حمایت و هماهنگی همه دستگاه‌های متولی بستگی دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: از آنجا که تراز اقتصادی کالاها بین کشورها متعادل نیست، قاچاق کالا اتفاق خواهد افتاد. مهم این است که دستگاه‌های متولی به گونه‌ای عمل کنند که ۲طرف معادله از نظر قیمتی توازنی نسبی داشته باشند تا از بروز قاچاق جلوگیری شود.

وزیر کشور با تاکید بر تشدید فعالیت‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: قانون جامع و کارآمدی در این زمینه وجود دارد که باید مبنا قرار گیرد که در این زمینه اقدام‌های خوبی تاکنون انجام شده است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: مبارزه با پولشویی در سیستم بانکی کشور می‌تواند بسیار اثربخش باشد. بنابراین باید ابتدا و انتهای هر پولی قابل پیگیری باشد. اینکه هر کس چقدر پول داشت، چقدر به دست آورده، کجا هزینه کرده و اکنون چقدر پول دارد.

وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده برای کاهش میزان قاچاق گفت: با بازنگری در توزیع کارت‌های سوخت ۶ میلیون کارت سوخت باطل و نیروگاه‌ها زیادی گازی شد و نظام صادراتی سوخت نیز تغییر کرد. این اقدام‌ها کنار دستورالعمل‌های مربوط به کوله‌بری توانست با حفظ معیشت ذی‌نفعان گام‌های بزرگی برای کاهش قاچاق بردارد. ما در شرایطی خاص قرار داریم و دوباره همان فشارها و تهدیدهای گذشته مطرح می شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌گونه خوش‌بینی و اعتمادی به دیگران داشت، بیان داشت: این به معنی کار نکردن، تعامل نداشتن و انزوا نیست؛ بلکه به معنی هوشیاری و اتکا به توانمندی داخلی است. سال ۹۶ توفیق‌های خوبی از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی برای ملت ایران به‌همراه داشت و امیدواریم سال ۹۷ پیروزی بیشتری برای ملت ایران به دست آید.

رئیس پیشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست به دستاوردهای این ستاد در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ قاچاق کالا ۵۰ درصد کاهش یافت.

حبیب‌الله حقیقی ادامه داد: براساس تکلیف قانون سالیانه باید ۱۰ درصد از میزان قاچاق کاهش پیدا می‌کرد و سرجمع به ۴۰ درصد می‌رسید اما دستیابی به رقم ۵۰ درصدی نشان می‌دهد دستاوردهای مبارزه با قاچاق کالا از برنامه جلوتر است.این دستاوردهای نتیجه فعالیت‌ها و همکاری‌های همه دستگاه‌های عضو ستاد از قوای مجریه، مقننه و قضائیه و ... است.

وی متذکر شد: هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم و باید همه دستگاه‌ها وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کنند که لازمه این امر پای کار بودن و همکاری همه دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست گفت: هرگاه اسمی از قاچاق به میان می‌آید اذهان مردم به سمت مرز و مردم مرزنشین می‌رود که این نگاه درست نیست و شاید از فریب مافیا و کسانی که در پشت صحنه فعالیت می‌کنند نشات می‌گیرد.

معیدی خرم‌آبادی افزود: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا نباید به صورت مداوم مرزنشینان را خطاب قرار دهیم و برای آنها محدودیت ایجاد کنیم؛ بلکه باید برای مدیریت قاچاق کالا نگاه ما به بحث قاچاق اصلاح شود و اقدام‌های پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار دهیم.

معیدی، قاچاق را عامل بیماری اقتصاد کشور ذکر کرد و بیان کرد: باید اقدام های اورژانسی و اضطرای برای درمان این بیماری انجام شود و کانون‌های این مشکل را مورد هجمه قرار دهیم که این امر جز با نگاه سیستمی و فرابخشی امکانپذیر نیست.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی قادر نخواهد بود در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام‌های قابل توجهی انجام دهد و این امر به همکاری های فرابخشی نیازمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز