خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

انهدام دو باند بزرگ توزیع‌کننده موادمخدر /کاهش ۷۵ درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی در شهر تهران

کد خبر : ۶۰۶۱۹۸

رییس پلیس تهران بزرگ از انهدام دو باند بزرگ توزیع‌کننده مواد مخدر در ۴۸ ساعت گذشته درتهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد با تبریک سال نو گفت: پلیس به طور کامل در آماده‌باش است و به ویژه در پایتخت فعالیت انتظامی، امنیتی و ترافیکی خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته با تلاش و اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف و ضبط دو باند ترانزیت مواد مخدر در تهران شدیم و هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از این باندها کشف و ضبط شد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه دو باند بزرگ قصد ورود مواد مخدر به تهران را داشتند، گفت: یکی از این باندها که شامل ۵ نفر بودند، ۶۹۰ کیلو مرفین را با ارزش ریالی بسیار بالا به وسیله سه خودرو از زاهدان به تهران منتقل می‌کردند که در مبادی ورودی شهر تهران دستگیر شدند.

وی ادامه داد: باند دیگر هم شامل ۴ نفر بودند که ۵۶۷ کیلو مواد مخدر را توسط یک تریلی از هرمزگان به تهران منتقل می‌کردند و با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر در بزرگراه آزادگان دستگیر و منهدم شدند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس تهران بزرگ در ایام تعطیلات با شدت با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر برخورد می‌کند، گفت: در این عملیات هم سه باند کوچک توزیع‌کننده مواد مخدر شناسایی و منهدم شد که یکی از این باندها شامل ۴ خانم و یک کودک بودند و ۶۷ کیلو حشیش را از استان فارس به تهران منتقل می‌کردند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در طول ایام تعطیلات کماکان ادامه دارد، گفت: ۳۰۰ خرده فروش مواد مخدر را که در پارک‌ها ، تفرجگاه‌ها و حتی در منازل اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند دستگیر کردیم. همچنین تعداد ۳۲۰ معتاد لامکان و متجاهر را که در جنوب شهر تهران مستقر بودند به درخواست اهالی آن مناطق جمع‌آوری کردیم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت ترافیکی و امنیتی در ایام نوروز در تهران گفت: از ۲۸ اسفندماه که سفرهای نوروزی آغاز شد و تهران آرام آرام خلوت شد طرح‌های ویژه ترافیک پلیس هم آغاز شد. در این ایام برخی رانندگان با استفاده از خلوتی خیابان‌ها با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای کاهش سوانح در شهر خلوت تهران داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ۲۸ اسفندماه تاکنون نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد کاهش مجروحین و ۷۵ درصد کاهش جانباختگان را در سوانح ترافیکی درشهر تهران داشتیم. سال گذشته در این مدت ۴ نفر در حوادث و تصادفات در شهر تهران جان باختند اما خوشبختانه امروز تنها در این مدت یک نفر جان خود را از دست داده است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اعمال قانون در این مدت نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و پلیس برخورد جدی با متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی دارد. همچنین توقیف خودروهای حادثه‌ساز نیز ۱۹ درصد افزایش داشته و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به ویژه در شب‌ها که بسیار هم نگران‌کننده است ۱۹۹ درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به دوربین‌های لیزرگان در سطح شهر تهران گفت: در تمامی محورهای سطح شهر تهران علاوه بر ۳۳۵ دستگاه دوربین ثابت دوربین‌های لیزگان هم قرار داده شده است که اعمال قانون توسط این دوربین‌ها هم ۷۴ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: پلیس در زمینه مدیریت ترافیک، برخورد با تخلفات و رفتارهای مخاطره‌آمیز با شدت و جدیت عمل می‌کند.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره آمار سرقت‌ها از ۲۸ اسفند تا امروز هم گفت: از ۲۸ اسفندماه تا به امروز آمار وقوع سرقت نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته و همچنین ۴۳ درصد افزایش کشف سرقت را داشته‌ایم. پلیس، امنیت شهر تهران را با تیم‌های مختلف و پلیس‌های تخصصی، گشت‌های پیاده و موتوری برقرار کرده است و به ویژه در شب‌ها در صدها نقطه در سطح شهر تهران ایستگاه بازرسی و گشت پلیس برای برقراری امنیت شهر تهران فعالیت می‌کنند .

سردار رحیمی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات از هرگونه جابجایی و اسباب‌کشی منزل بپرهزیند این کار تا پایان تعطیلات ممنوع است مگر اینکه با مجوز از کلانتری‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز