خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر مطرح کرد؛

کاهش تصادفات رانندگی با اجرای طرح سحاب

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۴۴

معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر از کاهش تصادفات رانندگی با اجرای طرح سحاب خبر داد و گفت: تیم‌های سحاب هلال‌احمر در ایام نوروز خدمات بشردوستانه و امدادی را با دوچرخه به مسافران نوروزی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، علی گنج کریمی درباره ارائه خدمات به مسافران در قالب طرح سحاب، اظهار داشت: تیم‌های سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه با دوچرخه و پیاده در آسیب‌پذیرترین و پر ترددترین نقاط ساحلی و سیاحتی ـ فرهنگی با رویکرد ارتقا و آرامش و پیشگیری از آلام بشری به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی می‌پردازند.

وی گفت: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران درباره مناطق پرخطر و نقاط آسیب‌پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن، پیشگیری از آلوده‌سازی و رهاسازی زباله‌های تولید شده در طبیعت، جنگل‌ها، سواحل و تفرجگاه‌ها، بوستان‌های مسافرپذیر و گردشگری از جمله این موارد است.

وی در خصوص نکات ایمنی و مراقبتی افزود: پیش‌بینی، شناسایی و کنترل علل و عوامل آسیب‌پذیری موقعیت‌های خطرآفرین و مخاطرات انسانی و زیست محیطی از جمله دیگر موارد است. 

 گنج کریمی گفت: ایمن سازی محل اجتماع و استقرار مسافران و مراجعان بومی در محدوده اماکن تفریحی و مناطق سیاحتی، ساحلی، فرهنگی و مذهبی، مهار و ایمن‌سازی مناطق، معابر و محدوده‌های آسیب‌پذیر از قبیل کانال‌های آب ـ چاه‌ها و پرتگاه‌های مهارنشده، رودخانه‌های خروشان، سیم‌های برق رها شده و خدمات مراقبتی در پارک‌های تفریحی غیرایمن از دیگر وظایف و برنامه‌های تیم های سحاب عنوان کرد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی تیم‌های سحاب سازمان جوانان هلال احمر گفت: ارائه راهنمایی و پیشنهاد مناسب ترین الگوی فرهنگی سفر متناسب با برنامه مسافرت هموطنان، برپایی ایستگاه انتقال مهارت‌های ضروری امدادی، نحوه سنجش فشار خون، تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت در نقاط و اوقات استقرار و اجتماع مسافرین و مراجعین در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، تحویل و عرضه کیسه‌های زباله در پایگاه‌های ثابت در صورت تقاضا از جمله این برنامه اعلام کرد.

معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر اضافه کرد: فرهنگ سازی حفاظت از میراث فرهنگی و احیای محیط زیست و منابع طبیعی، مداخلات و ابتکارات اجتماع محور زیست محیطی در نقاط سیاحتی- تفریحی و جنگلی به‌ویژه روز طبیعت و ترویج فرهنگ رهاسازی ماهیان و آبزیان سفره هفت سین نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی از دیگر برنامه‌های سازمان جوانان برای مسافران نوروزی است.

وی ارائه خدمات مراقبتی، امدادی و بشردوستانه متناسب با نیاز مسافران را از دیگر برنامه‌های تیم سحاب اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مصدومان ناشی از تصادفات و حوادث شایع و رایج در سفر از قبیل سقوط‌، سوختگی، گزیدگی، گرمازدگی، خفگی، مسمومیت، مصدومیت، شکستگی، دررفتگی و خونریزی ناشی از صدمات و آسیب‌های سقوط و پرت شدن از وسایل بازی، ارتفاع، افتادن در چاه از جمله این موارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز