خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد؛

کاهش ۵ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در ۲ روز گذشته/ عدم توجه به جلو، سبقت و سرعت غیرمجاز عامل ۷۰ درصد تصادف‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۵۵

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از پلیس راه‌های استان فارس گفت: از ۲۳ اسفند ۹۶ تا پایان روز پنجشنبه عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، سرعت غیرمجاز ۲۲ درصد و سبقت غیرمجاز با ۱۷ درصد مهمترین علل وقوع تصادفات فوتی و جرحی بوده است. بدین ترتیب این ۳ عامل دلیل ۷۰ درصد مرگ و میر و جرح در نوروز بوده است.

وی با اشاره به این که در این مدت ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است گفت: در عین حال ۶۲ درصد تصادفات در راه‌های اصلی، ۲۷ درصد فرعی و ۱۱ درصد روستایی رخ داده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که ۶۹ درصد تصادفات متعلق به خودروهای سواری بوده است گفت: متاسفانه ۴۰ درصد تصادفات نوروزی از شکل واژگونی بوده که علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی گفت: طی۲ روز اول فروردین ۵ درصد کاهش تصادفات و فوتی داشتیم که جا دارد از مردم برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با پلیس تشکر کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا در عین حال تاکید کرد: به جهت حفظ جان مسافران نوروزی، برخورد با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست و تردد در جاده خاکی خط قرمز پلیس است و رانندگان در صورت ارتکاب این تخلفات از ادامه سفر باز می مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز