خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

هشدار نسبت به تداوم وضعیت نامطلوبِ زنان زلزله‌زده کرمانشاه/ گزارش‌ دستگاه‌های دولتی شفاف نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۷۳۶

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از شفاف نبودن گزارش‌های دستگاه‌های دولتی درباره زنان مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد.

طیبه سیاوشی (عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با مشکلات زنان مناطق زلزله‌زده  کرمانشاه بیان داشت: گزارش‌‌های دستگاه‌های دولتی در این زمینه شفافی نیست. متاسفانه بعضی وقت‌ها گزارش‌ها تصاویر خیلی خوبی را نشان می‌دهند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از NGOها گزارشاتی را در این زمینه به ما ارائه دادند که بر مبنای آن مردم زلزله‌زده به ویژه زنان در حوزه‌ی مسائل بهداشتی و حتی در مورد دسترسی به توالت‌ بسیار مشکل دارند، گفت: به طور مثال یک خانم با دختربچه‌ کوچکش باید از یک طرف بلوار به آن طرف بلوار برود  تا بتواند از یک چنین امکانی که خیلی طبیعی است و باید در دسترس باشد، استفاده کند، در حالی که متاسفانه این امکان وجود ندارد.

سیاوشی با اشاره به زنان زلزله‌زده‌ مبتلا به سرطان و ام اس ای و همچنین زنانی که زایمان کرده بودند، گفت: فراکسیون زنان توانست تعداد محدودی کانکس برای آنها فراهم کند، ولی قرار بر این شده که این فراکسیون سفری را برای بررسی‌های بیشتر انجام دهد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: انشاالله در همین یکی دو ماهه‌ی آینده فراکسیون زنان سفری به منطقه زلزله زده کرمانشاه خواهد داشت و وضعیت زنان و اینکه واقعا برای اینها چه کاری انجام شده را پیگیری خواهد کرد.

سیاوشی در ادامه به شایعاتی که در روزهای اخیر در رابطه با فیلتر تلگرام به وجود آمده است، بیان داشت:تلاش ما بر این است که عقلای کشور تا آنجایی که ممکن است به این امر تحقق نبخشند، به‌ این دلیل که در هر حال این یک پیام‌رسانی است که به‌سادگی در دسترس مردم قرار گرفته و کسانی که هم چندان سواد یا تحصیلات عالیه هم ندارند می‌توانند به‌راحتی از امکانات و فرصت این پیام‌رسان استفاده کنند.

وی افزود: یکی از تبعات منفی فیلتر کردن تلگرام، پناه بردن مردم به فیلترشکن‌ها است و اینکه این جمعیت نوجوان و زیر 18 سال ما با فیلترشکن به چه موارد دیگری دست پیدا می‌کنند و کجاها می‌توانند سردربیاورند این هم یک بحثی است که باید قابل‌توجه قرار بگیرد. صرفا فیلتر شدن، مشکلات را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات دامن می‌زند.

سیاوشی در ادامه گفت: چند کانال تلگرام بود که مشکلاتی را برای کشور به‌وجود آورده بود که در ایام ناآرامی‌ها فیلتر شد و به‌نظر من هم این کار درستی بود.

وی با اشاره به اینکه تلگرام یا پیام‌رسان‌های دیگر هم تهدید و هم فرصت هستند، گفت: خوشبختانه الان کانال‌های زیادی در تلگرام راه افتاده که برخی از آنها می‌توانند فضای فرهنگی بهتر و مناسب‌تری را در این پیامرسان فراهم کنند که قبلا وجود نداشته و اطلاعات مناسب‌تری را در اختیار مردم قرار بدهند؛ ولی درصورتی‌که این از دسترس مردم خارج بشود، مطمئنا تبعات منفی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز