خبرگزاری کار ایران

جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران:

نوسانات ارزی خدمات پزشکی را گران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۹۰۳

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: افزایش قیمت ارز موجب ناپایداری و بی ثباتی قیمت لوازم پزشکی و تجهیزات مصرفی، دارو و خدمات درمانی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ایرج خسرونیا با بیان این مطلب گفت: افزایش قیمت دلار و بی ثباتی بازار ارز موجب سونامی بالا رفتن قیمت خدمات پزشکی، احتکار، گران فروشی و بازار سیاه دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی خواهد شد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به بدهی های سنگین و معوق مراکز درمانی کشور به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی، حتی پزشکان و پرسنل درمانی، افزود: متاسفانه سازمان‌های بیمه گر بیش از یکسال است که بدهی خود را پرداخت نکرده اند؛ از سوی دیگر افزایش قیمت دلار و پیامدهای متعاقب آن نیز عاملی در تشدید مشکلات برای همه سطوح خواهد بود.

خسرونیا با اشاره به کمک حمایتی اعلام شده از سوی دولت، گفت: با توجه به اینکه لوازم و تجهیزات از مبادی و مسیر های مختلف وارد کشور می‌شود، افزایش و ناپایداری قیمت ارز، ناپایداری و افزایش حتمی هزینه‌های درمانی را در پی خواهد داشت.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: بدهی‌های معوق و نپرداختن به موقع حق الزحمه همچنین احتمال گرانی خدمات درمانی و پزشکی، کالا و تجهیزات مرتبط مهمترین نگرانی کنونی است که با کاهش قیمت دلار و بازگشت آرامش به بازار ارز تا حدی قابل کنترل خواهد بود.

رییس بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: متاسفانه همه امور در حوزه بهداشت، درمان و خدمات پزشکی با وجودبالغ بر واردات ۷۰درصدی تجهیزات و ۱۰درصدی دارو، ارتباط مستقیمی با قیمت ارز داشته و حتی بر قیمت مواد اولیه صنعت داروسازی کشور نیز اثر میگذارد.

وی گفت: با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار، فشار اقتصادی و معیشتی بر بیماران و کادر درمانی وارد خواهد شد، بدین ترتیب شرکتها و مراکز درمانی مجبور به دریافت اختلاف قیمتها از مردم هستند.

شایان ذکر است، بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با ارائه جدیدترین مقالات، نتایج پژوهشهای پزشکی و اجرای سخنرانی های علمی، میزگردهای پرسش و پاسخ در کنار برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دارویی و تجهیزاتی ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار میشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز