خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه خوارزمی خبر داد:

اجرای طرح مهارت آموزی ۲۰۲۰ برای دانشجویان/راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی و دوره مشترک با اتریش

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۲۹

سرپرست دانشگاه خوارزمی به طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی دانشجویان طراحی شده و دانشجویان در دوره تحصیل با ۲۰ مهارت آشنا می شوند و قطعا این مهارت ها در آینده برای اشتغال زایی به کمک آنها خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرحیم نوه ابراهیم، سرپرست دانشگاه خوارزمی صبح امروز در نشست خبری که در دفتر ریاست دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه صدمین سالگرد دانشگاه خوارزمی قرار داریم؛ دانشگاهی با سبقه تاریخی. این دانشگاه در سال ۱۲۹۶ قبل تر از دانشگاه تهران تاسیس شد تا ۵، ۶ سال گذشته رسالت این دانشگاه تربیت معلم بود اما در سال ۹۰ یا ۹۱ اسم دانشگاه به دانشگاه خوارزمی تغییر کرد و به عنوان دانشگاه جامع شناخته شد.

آغاز برنامه‌های صدمین سالگرد دانشگاه خوارزمی از هفته آینده
انجام 17 طرح پژوهشی توسط محققان ایران و اتریش

سرپرست دانشگاه خوارزمی از آغاز ویژه برنامه های صدمین سالگرد این دانشگاه از هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: نخستین برنامه، برگزاری کنفرانسی است که هفته آینده در این دانشگاه برگزار می شود و تمام دستاوردهای دانشگاه در این کنفرانس ارائه خواهد شد که در آن اساتیدی از کشورهای هلند و آلمان که از اساتید برجسته ریاضیات هستند در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با دانشگاه هایی از سطح جهان که در سال ۱۲۹۶ همزمان با تاسیس دانشگاه خوارزمی، تاسیس شده اند، تماس گرفته ایم و از آن ها دعوت کردیم در مراسمی که در شهریور ماه برگزار می شود شرکت کنند. همچنین باشگاه ۱۹۱۹ ایجاد شده و با این دانشگاه ها تبادل علمی انجام می دهیم.

نوه ابراهیم با اشاره به فعالیت این دانشگاه در سطح بین المللی طی 3-4 گذشته، گفت: این دانشگاه مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است و ۱۷ طرح پژوهشی توسط محققان دو کشور انجام می شود.

تحصیل 200 دانشجوی خارجی در خوارزمی
همکاری با چندین دانشگاه اروپایی و آسیایی

وی ضمن اعلام این مطلب که در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دراین دانشگاه در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه خوارزمی با چندین دانشگاه اروپایی و آسیایی همکاری دارد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین از اجرای طرح بالندگی اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: طرح بالندگی اعضای هیات علمی ابلاغ شده که به واسطه آن اعضای هیات علمی در جریان برنامه توسعه کشور قرار می گیرند و کارگاه های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

نوه ابراهیم همچنین از رایزنی با صندوق رفاه برای راه اندازی خوابگاه های متاهلی در دانشگاه خبر داد.

اجرای طرح مهارت آموزی برای دانشجویان با عنوان طرح 2020
کتاب تاریخ توسعه خوارزمی تا یک ماه آینده رونمایی می شود

سرپرست دانشگاه خوارزمی در ادامه به طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی دانشجویان طراحی شده و دانشجویان در دوره تحصیل با ۲۰ مهارت آشنا می شوند و قطعا این مهارت ها در آینده برای اشتغال زایی به کمک آن ها خواهد آمد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کتاب تاریخ توسعه خوارزمی تا یک ماه آینده رونمایی می شود، افزود: همچنین کتاب حکیم خوارزمی تدوین شده و آماده رونمایی است. همچنین تندیس خود حکیم خوارزمی و ۵ شخصیت بزرگ دانشگاه طراحی و آماده شده و رونمایی خواهد شد.

بازسازی ساختمان میراثی پروین اعتصامی
راه اندازی دوره مشترک با دانشگاه های اتریش و آلمان

نوه ابراهیم از بازسازی ساختمان پروین اعتصامی که جزو ساختمان های میراث دانشگاه است، خبر داد و گفت: بودجه بازسازی این ساختمان را شهرداری تقبل کرده است.

وی  در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره مشترک در مقطع کارشناسی ارشد با کشورهای اتریش و آلمان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا دانشجویان ما از دانشگاه های آلمان و اتریش بازدید کرده و دوره ای را در آنجا می گذرانند و همچنین از آنها دعوت می شود که به دانشگاه ما آمده و بازدید داشته باشند.

 بدهی معوق کارکنان و اعضای هیات علمی تا پایان سال پرداخت می شود

سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین از پرداخت بدهی معوق کارکنان و اعضای هیات علمی تا پایان سال خبر داد و در باره بودجه دانشگاه گفت:  دولت خوشبختانه بودجه جاری دانشگاه ها در سال ۹۶ را به صورت 100 درصد پرداخت کرد؛ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد همانند دانشگاه های دیگر با افزایش بودجه مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز