خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش بینی هواشناسی به ایلنا خبر داد:

لواسان و ایوان بیشترین میزان بارش را داشتند/افزایش دمای تهران از امروز

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۱۰

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه لواسانات در استان تهران و ایوان در استان ایلام با بیش از ۵۴ میلیمتر بیشترین میزان بارش را در چند روز گذشته داشته‌است، گفت: از امروز دمای تهران افزایش یافته و در روز جمعه به ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان بارش‌ها در چند روز گذشته در سراسر کشور گفت: طی چهار روز گذشته که سامانه بارشی وارد کشور شده بود لواسانات در تهران با ۵۴.۶ میلیمتر بارش و پس از آن شمیرانات با ۴۷ میلیمتر بارش بیشترین میزان بارش را در استان تهران داشته‌اند.

وی ادامه داد: ایوان در ایلام نیز ۵۴ میلیمتر بارش داشته، ایذه در استان خوزستان ۴۲ میلیمتر، شهمیرزاد در استان سمنان ۳۷ میلیمتر، سیاه بیشه در استان مازندران ۳۴ میلیمتر، آبعلی در استان تهران ۳۳ میلیمتر از پربارش‌ترین مناطق کشور بوده‌اند، البته با ادامه بارش‌ها این اعداد نیز تغییر می‌کند.

با بیان اینکه میزان بارش‌ها در این چند روز خوب بوده و حدود ۶ میلیمتر میزان بارش را در کشور در این مدت افزایش داده است، خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت نیرو بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب در این مدت باران باریده است و این بارش‌ها تا حدی فصل بارش را که با کمبود بارش روبرو بود، بهبود داد اما آنچه که بسیار مهم است این است که اگرچه این بارش‌ها خوب بود، اما ما همچنان با کمبود بارش و شرایط خشکسالی را در کشور مواجه هستیم.

وظیفه با بیان اینکه در جنوب شرق، جنوب، بخشی از مناطق غربی با به طور متوسط با ۴۰ الی ۷۰ درصد کاهش بارش مواجه هستیم گفت: با بارش‌هایی که در این چند روز گذشته صورت گرفته اگر چه ذخیره برفی کشور را بهبود می‌دهد اما حداکثر بتواند ۱۰ درصد کمبود بارش‌ها را جبران کند. بنابراین به طور متوسط همچنان ۳۰ درصد در سراسر کشور با کمبود بارش روبرو هستیم.

وی با تاکید براینکه قطعا تا پایان فصل بارش این عدد جبران نخواهد شد گفت: انتظار داریم بارش‌ها در فصل بهار مطابق بارش‌هایی باشد که همه ساله به طور میانیگن در این فصل داشتیم بنابراین به طور میانگین کمبود بارش را در سراسر کشور خواهیم داشت و نباید مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، آب شرب فراموش شود و نیازمند مدیریت جدی در این زمینه هستیم.

در بخش  دیگری از صحبت‌هایش درباره این سامانه بارشی گفت: این سامانه بارشی از امروز به استان‌های کرمانشاه، فارس، یزد، خراسان جنوبی و رضوی محدود می‌شود و شاهد بارش‌هایی در نوار مرکزی کشور هستیم. در جنوب کشور نیز در استان‌های مانند بوشهر بارش‌ها به صورت پراکنده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران امروز صبح ۵ درجه بوده و از ساعات میانی روز به تدریج بر دما افزوده شده و انتظار داریم دمای تهران در روز جمعه به ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد برسد و مجددا گرم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز